مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مطرح کرد:

ترافیک سنگین در برخی راه‌های آذربایجان‌شرقی/ بسته شدن راه ۳۰۰ روستا

1402/10/24 - 12:06 - کد خبر: 106764 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بارش سنگین برف و کولاک موجب بروز ترافیک سنگین در برخی راه‌های استان و بسته شدن راه ۳۰۰ روستا شده است.

به گزارش نصر، «اورجعلی علیزاده» با اشاره به ضرورت بستن زنجیرچرخ برای تردد در راه های کوهستانی و برفگیر استان، افزود: در زمان کنونی تردد در راه های روستایی اهر، کلیبر، ورزقان، هوراند، مرند، جلفا، بستان آباد، هشترود و مراغه با مشکل مواجه است.
وی اظهار کرد: با وجود بارش سنگین برف، تمامی راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز و تردد در آن ها در جریان است اما با توجه به ادامه بارش برف، وجود کولاک و لغزنده بودن جاده ها به خصوص در آزادراه تبریز- زنجان و مناطق کوهستانی، مسافران و رانندگان از تردد غیرضروری در این مسیرها خودداری کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه با تلاش شب گذشته راهداران از مسدود شدن راه های ارتباطی استان جلوگیری شد، گفت: در عملیات راهداری زمستانی روز گذشته و بامداد امروز گروه های راهداری استان هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر- باند از راه های استان را با استفاده از یک هزار و ۹۲۵ تن مخلوط شن و نمک، برف روبی و نمک و شن پاشی کردند.
علیزاده، ادامه داد: بیشترین میزان برف روبی در راه های ارتباطی آزادراه تبریز- زنجان، مرند، هشترود، ورزقان، اهر، چاراویماق، جلفا، بستان آباد و هوراند انجام شده است.
وی یادآور شد: با توجه به بارش سنگین برف و وجود کولاک در شمال شرق و جنوب استان، راه تعدادی از روستاهای این مناطق بسته شده است که با اتمام برف روبی محورهای شریانی و اصلی استان، نسبت به بازگشایی این راه ها اقدام خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از روستاییان این مناطق خواست، امروز از تردد در مسیرهای روستایی اجتناب کنند تا عملیات بازگشایی از سوی راهداران در سریع ترین زمان انجام شود.
علیزاده، با اعلام اینکه در شب گذشته و بامداد امروز راهداران به ۲۳۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند، افزود: با توجه به پیش بینی های اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، امروز بارش برف و باران و کولاک در مناطقی از استان ادامه خواهد داشت بنابراین رانندگان و ترددکنندگان جاده ها موارد ایمنی را در رانندگی رعایت کنند و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.
وی اظهار کرد: تلفن گویای ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی استان است و ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir از وضعیت آب و هوایی جاده ها اطلاع کسب کنند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
ترافیک سنگین در برخی راه‌های آذربایجان‌شرقی/ بسته شدن راه ۳۰۰ روستا خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار