اعتراض شدید پزشکیان به رفتار هیات‌های اجرایی/

عده‌ای از افراد سرشناس و رای‌آور اصلاً به صحنه نیامدند

1402/10/24 - 07:52 - کد خبر: 106747 نسخه چاپی

نصر: منیبان نوشت: نماینده مردم تبریز در مجلس گفت که برخی از افرادی که در هیات‌های اجرایی حضور داشتند لااقل در حوزه انتخابیه خود من در جایگاهی نبودند که بخواهند ما را قضاوت کنند.

به گزارش نصر، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز در مجلس، در گفت‌وگویی و در پاسخ به اینکه آیا شما پس از جلسه و یا تعهدی در مرحله هیات نظارت صلاحیت‌تان تایید شد؟ گفت: حقیقتاً نه جلسه‌ای با بنده برگزار شد و نه تعهدی از من خواسته شد و یا من تعهدی دادم.
اساساً پس از ردصلاحیت در هیات اجرایی می‌خواستم اعتراض هم نکنم اما چون نیت و سیاست بر این است که مشارکت حداکثری باشد و من هم می‌خواستم تا جایی که از دستم برمی‌آید دین خود را ادا کنم، اعتراض کردم تا به مشارکت حداکثری در انتخابات پیشرو کمک کرده باشم.
او افزود: بنده در جلسه آقای رییس جمهور و با گروه‌های سیاسی شرکت کردم و به او گفتم که این کاری که اتفاق افتاد نوش دارو پس از مرگ سهراب است. یعنی رئیسی پیش از اینکه هیات‌های اجرایی می‌خواستند روی به چنین رویکردی بیاورند باید با گروه‌های سیاسی جلسه می‌گذاشت.
نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: رئیسی حتماً قبل از بررسی و نظر هیات‌های اجرایی در خصوص نامزدها باید جلسه می‌گذاشت تا بر اساس جمع‌بندی آن صحبت‌ها و با نیت مشارکت حداکثری همگان در انتخابات بهترین تصمیم را می‌گرفتند که این موضوع نیت و نظر رهبر معظم انقلاب هم بوده است.
پزشکیان اظهار کرد: به خاطر برخی رویه‌ها، عده‌ای از افراد سرشناس و رای‌آور اصلاً به صحنه نیامدند و یا عده‌ای در هیات‌های اجرایی ردصلاحیت شدند حالا اینکه برگزارکنندگان انتخابات بگویند چه کار کنیم که مسیر درستی نیست چون شماها کارتان را کرده بودید.
او گفت: برخی از افرادی که در هیات‌های اجرایی حضور داشتند لااقل در حوزه انتخابیه خود من در جایگاهی نبودند که بخواهند ما را قضاوت کنند. بندی که من ردصلاحیت شدم عدم‌التزام به اسلام است. حالا خوب است این افراد که من را ردصلاحیت کردند بگویند من در عمرم چه زمانی یک ماه مرخصی گرفتم و برای نظام زحمت نکشیدم. کارهایی که تا امروز کردم به نظر خودم تاثیرگذار بوده است. همچنین از جاهای مختلف شنیدم که رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای اسم من را بردند و پرسیدند چرا فلانی ردصلاحیت شده است.
این چهره سیاسی اصلاح‌طلب افزود: من در هیچ جناح و دسته سیاسی نبودم اما تا وزیر شدن در این کشور هم رفتم آن هم به خاطر کارنامه و کارهایی که انجام داده بودم. در زمانی که وزیر بهداشت و درمان بودم کارهایی که انجام دادم تاثیر به سزایی برای اقشار مختلف مردم و مخصوصاً قشر آسیب‌پذیر داشت و همچنان نگاه سیستم براساس همان چهارچوب‌هایی است که ما دنبال کردیم.
پزشکیان در پاسخ به اینکه شما همچنان امید به تغییر رویه‌ها دارید که مجدد برای حضور در انتخابات مجلس اعلام آمادگی کردید؟ گفت: من وظیفه خود می‌دانم تا جایی که ممکن است برای این انقلاب و مردم کار کنم و صدای مردم باشم. برای من خیلی راحت است که مجلس را رها و به دنبال طبابت خود بروم. در این سیستم، هم درآمد بیشتری دارم و هم دغدغه فکری‌ام کمتر می‌شود. من وقتی می‌روم اتاق عمل می‌پرسم مریض در چه شرایطی است اما وقتی در مجلس می‌خواهم پشت تریبون بروم چند هفته فکر می‌کنم که در آن پنج دقیقه چه بگویم به خاطر اینکه حرفی نزنم که دشمن بهره ببرد و یا افرادی که در داخل مملکت نادرست عمل کردند حرف من به نفع آن‌ها تمام شود و در نهایت هم صدای مردم باشم.
انتهای پیام/
عده‌ای از افراد سرشناس و رای‌آور اصلاً به صحنه نیامدند خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار