رییس اداره راهداری:

تردد در روستاهای هشترود با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است

1402/10/23 - 17:53 - کد خبر: 106734 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود گفت: با وجود تلاش راهداران این شهرستان، تردد به تمام روستاها تنها با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر بوده اما راه‌های اصلی و فرعی باز است.

به گزارش نصر، «وحید آخوندزاده» روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: روز گذشته راه‌های ۶۰ روستا در منطقه سهندآباد از جمله «درین‌سو» و «کریم‌آباد» به دلیل بارش برف به صورت کامل بسته بود که با تلاش راهداران در روز جاری بازگشایی شد.
وی با بیان اینکه کولاک موجب شده است تا تردد در این منطقه نیز غیرروان و با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر باشد، اضافه کرد: راهداران در تمام مسیرها حضور دارند و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف، به مسیرگشایی ادامه می‌دهند.
به گفته «آخوندزاده» ۶ دستگاه نمک‌پاش دستی و اتوماتیک، ۶ دستگاه سنگین راهداری شامل لودر، گریدر و بولدوزر و ۱۲ دستگاه تراکتور و لودر استیجاری در این شهرستان به‌کارگیری شده تا تردد مسافران تسهیل شود.

برفروبی ۸۵۰ کیلومتر باند از مسیرهای برفگیر هشترود
رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود بیان کرد: از زمان بارش نخستین برف شهرستان تا زمان حاضر، در ۸۵۰ کیلومترباند از مسیرهای برفگیر شهرستان عملیات برفروبی اجرا، و ۵۵ تن ماسه و نمک برای بازگشایی مسیرها استفاده شده است.
«آخوندزاده» افزود: همچنین طی این مدت جان ۲۵ مسافر گرفتار در برف و کولاک با کمک راهداران نجات یافته و ۶ نفر در راهدارخانه‌های شهرستان و یه صورت اضطراری اسکان یافته‌اند.
وی این را هم بیان کرد که تمام راهدارخانه‌های این شهرستان برفگیر در آماده باش کامل است و راهداران نیز برای امدادرسانی به مسافران و عملیات راهداری در آمادگی به سر می‌برند.
به گزارش ایرنا هشترود که در حوضه آبریز دریای خزر قرار دارد و ارتفاعات آن از جمله در منطقه «سهندآباد» بسیار برفگیر است، دارای هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی بوده که حدود ۷۰۰ کیلومتر آن روستایی است.
بر اساس گزارش اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هشترود، ۱۴ گروه از راهداران متشکل از ۳۸ نفر در زمستان سال جاری مشغول فعالیت هستند تا تردد مسافران عبوری و اهالی را تسهیل کنند.
انتهای پیام/ 
تردد در روستاهای هشترود با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار