رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی؛

ارائه لیست‌های حزبی انتخابات نیازمند مجوز است

1402/10/23 - 15:50 - کد خبر: 106723 نسخه چاپی

نصر: رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی اعلام کرد: هرگونه ارایه لیست حزبی برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی باید با اخذ مجوزهای لازم همراه باشد.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز شنبه در مراسم تکریم استادان دانشگاه های استان، با اشاره به قانون جدید انتخابات و ایجاد تغییرات در برخی مفاد، اظهار کرد: در این راستا هیچ گروه یا حزبی بدون اخذ مجوزهای لازم نمی توانند لیست حمایتی ارایه دهند.
وی به ایجاد بستری مناسب برای تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: در این رابطه نیز فرصت های خوبی پیش بینی شده است تا تمامی داوطلبان به مدت ۲۰ دقیقه در حوزه های انتخابیه خود از طریق شبکه های اختصاصی سیما، برنامه های خودشان را ارائه دهند و با مردم سخن بگویند.
محمدی برگزاری انتخابات آینده را به لحاط داخلی و بین المللی بسیار مهم دانست و با بیان اینکه حرکت های خوبی از سوی دولت برای برگزاری انتخابات سالم و آرام صورت گرفته است و دولت با تمام توان پای کار انتخابات است، یادآور شد: در راستای تحقق منویات مقام رهبری، در آذربایجان شرقی داوطلبانی از تمامی سلایق سیاسی و اجتماعی برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید شده اند و هدف ما تنها صیانت از حق الناس و پر شور کردن انتخابات است.
وی توصیه ها و فرمایشات رهبری در مورد انتخابات را بسیار مهم خواند و گفت: ایشان چهار راهبرد مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت را مورد تاکید قرار دادند و تمام دست اندرکاران اعم از عوامل اجرایی و نظارتی باید تمام تلاش خود را در این جهت انجام دهند.
محمدی حضور حداکثری در انتخابات را باعث ایجاد تحول و حضور حداقلی را مایه خدشه دار شدن قدرت جمهوری اسلامی خواند و با بیان اینکه حضور استادان دانشگاه و تشویق و ترغیب آنها تاثیر بسزایی در اجرای این انتخابات دارد، ابراز امیدواری کرد در روز ۱۱ اسفند ماه شاهد برگزاری انتخابات سالم و پرشور باشیم.
وی ادامه داد: از آنجایی که استادان دانشگاه های استان پایبند و معتقد به انقلاب اسلامی هستند، باید دانشجویان و خانواده‌هایشان را به شرکت در این انتخابات تشویق کنند، چون در هر صورت این انتخابات برگزار خواهد شد و چه بهتر که با شور و نشاط به اتمام برسد.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی از استادان دانشگاه به عنوان گروه های مرجع جامعه یاد کرد که نقش اساسی در شکل گیری اخلاق و رفتار دانشجویان دارند.
محمدی اظهار کرد: استادانی که علاوه بر آموزش، شیوه صحیح زندگی کردن را به شاگردان خود یاد می دهند همیشه در ذهن ها باقی می مانند و این موضوعی است که باید به آن اهمیت ویژه ای قائل شد.
دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می شود.
آذربایجان شرقی با جمعیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و ۲۲ شهرستان، در مجلس شورای اسلامی دارای ۱۹ کرسی از ۱۳ حوزه انتخابیه است و در مجلس خبرگان رهبری نیز پنج عضو دارد.
انتهای پیام/ 
 
ارائه لیست‌های حزبی انتخابات نیازمند مجوز است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار