فتاح زاده خبر داد:

۷۱۶ مسافر در راه‌های خلخال از محاصره برف و کولاک رها شدند

1402/10/23 - 15:21 - کد خبر: 106717 نسخه چاپی

نصر: سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تیم‌های عملیاتی این جمعیت به ۷۱۶ سرنشین خودروهای در راه مانده در برف و کولاک جاده‌های شهرستان خلخال امدادرسانی کردند.

به گزارش نصر، مجید فتاح‌زاده روز شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به بارش برف و کولاک شدید در گردنه‌ الماس شهرستان خلخال از چهارشنبه هفته گذشته سه تیم‌ عملیاتی شهرستان خلخال متشکل از ۱۲ نفر روز نجاتگر با بکارگیری یک دستگاه خودرو امدادی به یاری حادثه‌دیدگان شتافته‌اند.
وی افزود: در پی تماس مردمی‌ با معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اردبیل مبنی بر بارش شدید برف و کولاک و گرفتار شدن صدها دستگاه خودرو در برف و کولاک قرمز و سفید پوشان این جمعیت برای امدادرسانی در محل حادثه حاضر شدند.
این مسئول ادامه داد: تا این لحظه به سرنشینان ۲۴۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک توسط نجاتگران خستگی‌ناپذیر این جمعیت امدادرسانی شده است.
فتاح‌زاده با بیان اینکه ده‌ها نفر از حادثه‌دیدگان نیز در پایگاه امداد و نجات بین‌شهری گردنه الماس اسکان داده شده‌اند، گفت: تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به صورت آماده‌باش در تمام محورهای مواصلاتی استان آماده خدمات‌رسانی به هموطنان می‌باشند.
وی دلیل کندی تردد و یا توقف رانندگان برخی از خودروها در میان راه را همراه نداشتن زنجیر چرخ ، آشنا نبودن به بستن زنجیر چرخ، محدودیت دید ناشی از کولاک برف و نا آشنایی رانندگان غیربومی به شرایط منطقه و رانندگی در راه های ارتباطی پوشیده از برف و یخ ذکر کرد.
وی به مردم توصیه کرد در صورت بروز حوادث احتمالی و حادثه، برای دریافت خدمات امدادی بدون محدودیت زمانی با شماره ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.
خلخال در جنوب اردبیل از مناطق سردسیر کشور است ، شهرستان خلخال، استان اردبیل را به استان‌های گیلان و زنجان متصل می‌کند.
انتهای پیام/
۷۱۶ مسافر در راه‌های خلخال از محاصره برف و کولاک رها شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار