معاون گردشگری صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خبر داد:

هزینه ۱۹۰ میلیارد ریالی میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی برای مرمت سرویس‌های بهداشتی

1402/10/23 - 15:11 - کد خبر: 106713 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از هزینه ۱۹۰ میلیارد ریالی این مجموعه برای مرمت، ساماندهی و عملیات عمرانی سرویس‌های بهداشتی مراکز گردشگری استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش نصر، علیرضا بایرام زاده روز شنبه در گفت وگویی، توجه به موضوع بهبود کیفی سرویس های بهداشتی را یکی از اولویت های محوری و مهم گردشگری آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون اقدامات و برنامه های بسیار متنوع و مختلفی در این زمینه با همکاری و مساعدت شهرداری ها و دهیاری های استان به انجام رسیده است که این فعالیت ها همچنان تداونم خواهد داشت.
وی اظهار کرد: از کل مبلغ هزینه شده در این زمینه حدود ۱۳۰ میلیارد ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ۶۰ میلیارد ریال نیز از سوی تمام شهرداری های آذربایجان شرقی تامین اعتبار شده است.
بایرام زاده آذربایجان شرقی را به لحاظ حجم سرمایه گذاری و هزینه برای سرویس های بهداشتی اماکن عمومی، گردشگری، مراکز تفریحی و مجتمع های بین راهی در سطح کشور دارای رتبه اول اعلام کرد.
وی برخورداری از سرویس های بهداشتی مناسب و شیک را یکی از نیازهای اساسی و مهم گردشگران داخلی و خارجی عنوان و اضافه کرد: متاسفانه طی سال های گذشته در این خصوص اقدامات شایسته و مناسبی انجام نشده است که باید تلاش کنیم تا به حداقل های کیفی در این خصوص دست پیدا کنیم.
بایرام زاده با اشاره به تلاش ها و فعالیت های چشم گیر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه کیفی سرویس های بهداشتی در سراسر کشور و آذربایجان شرقی، یادآور شد: این موضوع به همکاری و تعامل سازنده آحاد مردم و نیز سازمان ها و ادارات دولتی و عمومی نیاز دارد تا در فرصت اندک برای جذب و جلب گردشگران داخلی و خارجی اقدامات اساسی و زیربنایی صورت بگیرد.
وی از رسانه های گروهی و جامعه خبری درخواست کرد تا با فرهنگ سازی زمینه و بسترهای لازم و کافی برای ساماندهی، مرمت و بازسازی سرویس های بهداشتی مورد استفاده گردشگران، باعث و بانی رونق و توسعه صنعت گردشگری در کشور و استان باشند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با برخورداری از افزون بر چهار هزار اثر و ابنیه و اماکن تاریخی که دو هزار و ۲۷ مورد از آنها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، جزو پنج استان گردشگرپذیر ایران به شمار می رود.
هم اکنون در این استان تعداد ۸۵ هتل و اقامتگاه مسافری با بیش از ۱۳ هزار تخت وجود دارد که بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همه ساله ۹۰ درصد این تخت ها اشغال است.
انتهای پیام/
هزینه ۱۹۰ میلیارد ریالی میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی برای مرمت سرویس‌های بهداشتی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار