خبر/

هشدار قرمز هواشناسی اردبیل درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی

1402/10/23 - 14:02 - کد خبر: 106705 نسخه چاپی

نصر: اداره کل هواشناسی استان اردبیل روز شنبه درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی در این استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

به گزارش نصر، اداره کل هواشناسی استان اردبیل از شروع فعالیت سامانه بارشی جدید در استان خبر داد و اعلام کرد: این سامانه از اواخر وقت شنبه (۲۳ دی) تا اواخر وقت یکشنبه (۲۴ دی) در مناطق مختلف استان فعال خواهد بود.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل، بارش سنگین برف و وزش باد و کولاک شدید در مناطق مرکزی ، شهرستان گرمی و بخش‌هایی از شهرستان خلخال پیش بینی شده است.
بسته شدن برخی از راه‌های ارتباطی روستاها و جاده‌های فرعی ، اختلال در تردد شهری و برون شهری به دلیل انباشت برف ، کاهش دید بر اثر کولاک برف در جاده‌های مواصلاتی ، تداوم یخبندان و احتمال بروز اختلال در عملیات پروازی فرودگاه اردبیل از مخاطرات پیش بینی شده فعالیت سامانه بارشی در استان است.
اداره کل هواشناسی استان اردبیل با استناد به نقشه‌های هواشناسی بر لزوم آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امدادی ، انجام اقدامات به موقع در خصوص برفروبی و نمک‌پاشی در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی استان تاکید کرده است.
آمادگی لازم جهت انجام اقدامات کنترلی برای جلوگیری از شکستن درختان و قطع خطوط انتقال برق ، اجتناب از سفرهای غیرضروری ، مدیریت در توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی و سایر اقدامات پیشگیرانه ، پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب و مخازن آب ، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان است.
گلخانه‌داران هشدار افت دما را جدی بگیرند
در همین زمینه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هم به گلخانه داران توصیه کرد نسبت به استحکام سازه‌ها و بسته بودن درب پنجره‌ها اطمینان حاصل کرده و نسبت به ذخیره سازی سوخت مایع در واحدهای گاز سوز اقدام کنند.
مجهز کردن سیستم گرمایشی (هیتر) به مشعل‌های دوگانه سوز، عایق بندی مخازن سوخت،لوله‌های سوخت و لوله‌های آب، کنترل و بازرسی سیستم های حرارتی و اطمینان از کارکرد صحیح آن، کنترل کارکرد صحیح سیستم های اتوماسیون، بازبینی پوشش گلخانه و اطمینان از سالم بودن آن و تمهیدات لازم برای جلوگیری از یخ زدگی مخازن داخل گلخانه از توصیه های جهاد کشاورزی استان به گلخانه داران است.
حضور دائم نگهبان و مسئول فنی جهت کنترل سیستم‌های حرارتی و روشنایی در واحد تولیدی، استفاده از یک لوله هواکش 4 اینچ در کنار مشعل‌های گاز سوز، هرس درختانی که گلخانه ها در سایه انداز آنها قرار گرفته است، برف روبی مداوم به منظور جلوگیری از انباشت بار برف در گلخانه های سنتی و چوبی و پیش بینی تمهیدات مناسب برای جلوگیری از یخ زدگی بستر کشت و مواد اولیه تولید بستر کشت قارچ خوراکی از دیگر توصیه های این سازمان به گلخانه داران استان است.

آماده‌باش جمعیت هلال احمر اردبیل
️مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم از آماده‌باش جمعیت هلال احمر استان در پی هشدار هواشناسی خبر داد و گفت: در پی هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف و کولاک نجاتگران و پرسنل جمعیت استان در آماده‌باش کامل هستند.
انتهای پیام/
هشدار قرمز هواشناسی اردبیل درباره تشدید فعالیت سامانه بارشی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار