مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خبر داد:

 کمبود ۹۹ قلم دارو در کشور/ رفع کمبود "متی‌ مازول" به‌زودی

1402/10/23 - 13:34 - کد خبر: 106700 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به کمبود ۹۹ قلم دارو در کشور، از رفع کمبود "متی مازول" تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش نصر، محمد پیکان‌پور در گفت‎وگویی درباره آخرین وضعیت کمبودهای دارویی اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که در آذرماه سال جاری از طریق سامانه کمبودهای دارویی انجام دادیم؛ 99 قلم دارو در کشور دچار کمبود شده است.
وی افزود: رفع این کمبودها در حوزه اختیارات سازمان غذا و دارو نیست زیرا 31 قلم از این کمبودها، به موضوع تأمین ارز بازمی‌گردد؛ اگرچه بانک مرکزی تلاش زیادی برای تأمین ارزهای موردنیاز دارد اما تأمین ارز اروپا با کندی‌هایی مواجه است که طبیعتاً باعث تأخیر در تأمین دارو می‌شود.

آخرین وضعیت تأمین داروی متی مازول
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره آخرین وضعیت تأمین داروی "متی‌ مازول" نیز بیان کرد:‌ مشکل در تأمین ماده اولیه داروی متی مازول باعث بروز کمبود این دارو شده بود اما میزان ماده اولیه موردنیاز برای هشت ماه کشور، طی دو هفته گذشته وارد کشور شد؛ البته پیگیری‌های مربوط به تأمین مواد اولیه از پنج ماه گذشته آغاز شده و به شرکت‌های تأمین کننده ماده اولیه و محصول نهایی، سیاست‌های لازم ابلاغ شده بود.
پیکان‌پور با اشاره به این که سه شرکت تأمین‌کننده متی مازول در کشور داریم که دو شرکت سهم عمده در تأمین نیاز بازار دارند؛ ادامه داد: یکی از این شرکت‌ها در تأمین اعتبارات موردنیاز دچار مشکل شده بود و یک شرکت دیگر نیز در انتقال ارز به مشکل خورده بود که منجر به بروز کمبود این دارو شده بود.
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: در حال حاضر مواد اولیه موردنیاز برای تولید دارو وارد کشور شده است و محصول یکی از شرکت‌ها تحویل شرکت‌های پخش دارو شده است و شرکت دیگر نیز در حال تولید دارو است و تا دو هفته آینده، محصولش وارد بازار و کمبود متی مازول رفع می‌شود.
انتهای پیام/
 کمبود ۹۹ قلم دارو در کشور/ رفع کمبود خبرگزاری تسنیم

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار