وزیر حقوق بشر یمن؛

تجاوز متجاوز را بی پاسخ نمی‌گذاریم/ خواستار توقف کشتار در غزه هستیم

1402/10/23 - 12:26 - کد خبر: 106694 نسخه چاپی

نصر: وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن گفت: موضع ما در حمایت از فلسطین، یک موضع انسانی است و ما خواستار توقف کشتار زنان و کودکان و لغو محاصره غزه هستیم.

به گزارش نصر، «علی الدیلمی» روز شنبه در گفت وگویی افزود: تجاوز به یمن در راستای جنگ ۹ ساله و حتی همان اهداف موشکباران شده است.
وی با بیان اینکه تجاوز به یمن از ۹ سال گذشته آغاز و اهدافی در این کشور بمباران شد، ادامه داد: متجاوزان امروز همان متجاوزان دیروز هستند.
وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن اضافه کرد: از ابتدا اعلام کردیم که در دریای سرخ فقط کشتی های اسرائیلی و یا کشتی هایی را که به منظور کمک به رژیم صهیونیستی تردد دارند، هدف قرار می دهیم.
الدیلمی اضافه کرد: اقدام آمریکا و انگلیس در تجاوز به یمن، فقط در راستای دفاع از رژیم صهیونیستی است و برای آن ها دریانوردی بین المللی و تجارت جهانی اهمیتی ندارد.
وی با بیان اینکه پاسخ به این تجاوز قطعی است و نوع و چگونگی این پاسخ توسط نیروهای مسلح یمن تعیین می شود، اظهار داشت که توانایی نظامی این کشور با چنین حملاتی آسیب نمی بیند، زیرا بیش از ۹ سال است که در وضعیت فوق العاده و در حال نبرد بوده و آمادگی نظامی خود را حفظ کرده است.
الدیلمی اضافه کرد: آن ها نه اکنون و نه در آینده نمی توانند به توانایی نظامی نیروهای مسلح یمن آسیبی وارد کنند و ما در طول این سال ها درس های مهمی گرفته ایم و این درس ها باعث شده است که همواره آماده باشیم.
وی افزود: ما فلسطین و غزه را تنها نمی گذاریم و از اینکه غزه توسط رژیم صهیونیستی و با سلاح های آمریکایی، انگلیسی و آلمانی بمباران می شود ناراحت هستیم.

ادامه تجاوز به غزه، موضع ما را در دفاع از آن قوی‌تر می‌کند
الدیلمی گفت: ادامه تجاوز به غزه، موضع ما را در دفاع از آن قوی تر و انگیزه ما را برای یاری از ملت فلسطین بیشتر می کند و تلاش های ما در همه سطوح برای یاری آن ها ادامه می یابد.
وی با بیان اینکه به برادران عرب خود توصیه می کنیم که در بازی آمریکا، انگلیس و اسرائیل وارد نشوند، افزود: برغم اینکه آن ها برای ما نگران نیستند و برای آن ها اهمیتی نداریم، ولی ما نگران آن ها هستیم و نمی خواهیم آن ها به ابزار و آلت دست واشنگتن، لندن و تل آویو تبدیل شوند.
وزیر حقوق بشر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد: آمریکا نمی تواند از منافع خود، منافع رژیم صهیونیستی و منافع کسانی که می خواهند به یمن آسیب بزنند، دفاع کند.
الدیلمی اظهار داشت: این آمریکا است که دریای سرخ را صحنه درگیری نظامی کرده است و کشتیرانی بین المللی را به تهدید روبرو کرده است و دنیا باید در این باره به آمریکا اعتراض کند.

تجاوز متجاوز را بی پاسخ نمی‌گذاریم
وی افزود: هر طرفی را که از رژیم صهیونیستی دفاع و حمایت کرده و یمن را هدف قرار دهد، هدف قرار می دهیم و تجاوز او را بی پاسخ نمی گذاریم.
آمریکا و انگلیس بامداد ۲۲ دی و در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع نیروهای یمنی را آغاز کردند. نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که حملات نیروهای آمریکا و انگلیس، ۷۳ بار تعدادی از استان های یمن را هدف قرار داد که منجر به شهادت پنج تن و مجروح شدن شش نفر از نیروهای مسلح این کشور شد.
در همین حال، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن جمعه شب در بیانیه ‌ای اعلام کرد که تجاوز اخیر آمریکا و انگلیس به این کشور بی پاسخ نخواهد ماند.
انتهای پیام/
تجاوز متجاوز را بی پاسخ نمی‌گذاریم/ خواستار توقف کشتار در غزه هستیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار