اختتامیه جشنواره استانی صنایع دستی آذربایجان شرقی برگزار می‌ شود

1402/10/23 - 11:49 - کد خبر: 106689 نسخه چاپی

نصر: جشنواره صنایع دستی آذربایجان شرقی از ۱۶ تا ۲۲ دی ماه در نگارخانه میرعلی تبریزی برپا شد.

به گزارش نصر، «علی صالح ودادی» دبیر جشنواره صنایع دستی در خصوص این نمایشگاه گفت: در اینجا چهل غرفه دایر است و هنرمندان واقعی صنایع دستی که در این عرصه آموزش جدی دیده اند، با نمایش هنر هایی چون صنایع چرم دوزی، سفال و سرامیک، سرمه و ترمه دوزی، چاپ باتیک، منبت کاری، ممقان دوزی و نقاشی روی سنگ و ... در این جشنواره شرکت کرده و آثارشان را برای فروش گذاشته اند. 
وی در ادامه افزود: این جشنواره استانی با پشتیبانی سه ارگان اداره کل میراث فرهنگی، سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رقم خورد و از شهرستان های مجاور هم مهمان داشتیم. فراخوان جشنواره یک ماه پیش داده شد و ۳۲۲ اثر پذیرش سایتی و دستی آثار داشتیم که از بین آنها، ۱۸۷ اثر انتخاب شدند و ۵۵ اثر برای داوری رفتند و در این میان پنج اثر برگزیده شدند که روز اختتامیه از آنها تجلیل به عمل آمده و آنها به نمایشگاه بین المللی معرفی خواهند شد.
 

وی در ادامه گفت: کارشناسان از این سه ارگان که در رشته های مختلف صنایع دستی حرفی برای گفتن دارند به عنوان داور انتخاب شدند و علاوه بر پنج اثر برگزیده، یک اثر از صنعتی که منسوخ شده و در حال فراموشی است، جهت احیای صنعت برگزیده می‌شود و یک هنرمند کم برخوردار، هنرمندی که صنعت دست خود را بدون حمایت و داشتن کارگاه اختصاصی پیش می‌برد هم در مراسم اختتامیه معرفی و تجلیل می‌شود. 
 

وی در مورد استقبال از این نمایشگاه نیز گفت: این نمایشگاه طی ابلاغیه ای که از وزارت میراث فرهنگی داده شده بود، برگزار شد و با استقبال هنرمندان و هنر دوستان به خوبی پیش رفت. تبلیغات محیطی و خبری استقبال از نمایشگاه را رونق بخشید. در اینجا تعدادی از غرفه ها به مشاغل خانگی تعدادی سرپرست خانوار اختصاص یافت که بتوانند آثارشان را به فروش برسانند.
 

این گزارش حاکی است، مراسم اختتامیه جشنواره استانی صنایع دستی روز شنبه ۲۳ دی ماه ساعت ۴ بعداز ظهر در سالن خاقانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد. 
انتهای پیام/انتهای پیام/
اختتامیه جشنواره استانی صنایع دستی آذربایجان شرقی برگزار می‌ شود فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار