رسول زاده خبر داد:

الزام استفاده از زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی آذربایجان شرقی

1402/10/22 - 21:48 - کد خبر: 106665 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به لغزندگی و کولاک برف در برخی جاده‌های استان به ویژه در مناطق کوهستانی، گفت: رانندگان برای تردد در این مناطق خودرو خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

به گزارش نصر، «غلامرضا رسول زاده»، روز جمعه در گفت و گویی با اشاره به بارش برف و کولاک در برخی مناطق استان، افزود: کولاک و لغزندگی جاده ها، موجب بروز مشکل در تردد خودروها در راه های ارتباطی تعدادی از روستاهای مناطق کوهستانی و سخت عبور استان شده است.
وی با بیان اینکه گروه های راهداری تلاش می کنند تا از بسته شدن راه ارتباطی این روستاها جلوگیری کنند، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی و تداوم بارش برف و کولاک تا فردا، مسافران و رانندگان از رفتن به مناطق کوهستانی و برف گیر استان خودداری کنند.
معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی تمامی راه های ارتباطی استان شامل آزادراه تبریز - زنجان، راه های شریانی، اصلی و فرعی باز است و تردد در آنها جریان دارد.
رسول زاده ادامه داد: مسافران و رانندگان در صورت ضرورت، قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.
بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، سامانه بارشی تا شب یکشنبه در استان فعال است و موجب بارش برف در مناطق سردسیر، باران در مناطق گرمسیر و بروز پدیده مه و وزش تندبادهای لحظه ای در استان می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
الزام استفاده از زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی آذربایجان شرقی خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار