خبر/

قدردانی فرماندار شاهین‌دژ از قهرمانان موی‌تای جهان

1398/10/08 - 16:25 - کد خبر: 10664 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شاهین‌دژ در مراسمی از «ستار قادرزاده» و «محمدبرقی» دو ملی‌پوش این شهرستان که موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی موی‌تای شده بودند، قدردانی کرد.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، ایوب آذین‌پور امروز در حاشیه این آیین ضمن تبریک قهرمانی این ورزشکاران در مسابقات جهانی، گفت: نخبه‌های ورزشی، سرمایه‌های ارزشمند جامعه و الگوی جوانان هستند و باید در راه ورزش قهرمانی حمایت شوند تا در آینده نیز پرچم جمهوری اسلامی را در سراسر جهان به اهتزار درآورند.
وی با بیان اینکه وجود چنین جوانانی موجب مباهات و افتخار این شهرستان است، ادامه داد: با توسعه ورزشی چه در بعد قهرمانی و چه از لحاظ همگانی، خدمت بزرگی به حفظ سلامت و شادابی جامعه به خصوص نسل آینده خواهیم کرد؛ ضمن اینکه قصد داریم در بحث پشتوانه‌سازی، استعدادیابی و حمایت از تیم‌های ملی نیز گام‌هایی استواری برداریم. 
«ستار قادرزاده» و «محمدبرقی» ورزشکاران اهل شاهین‌دژ هفته گذشته موفق به کسب مدال طلای مسابقات جهانی موی‌تای در رده جوانان در کشور امارات شدند.
در این دوره از رقابت‌ها «محمدبرقی» در وزن ۶۰ کیلوگرم رده جوانان با برتری مقابل تمام حریفان خود عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
«ستار قادرزاده» دیگر موی‌تای‌کار این شهرستان نیز در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم همین رده ضمن کسب جایگاه نخست، مدال طلا را برای تیم ملی کشورمان به ارمغان آورد.
مسابقات جهانی موی‌تای ۲۰۱۹ به میزبانی کشور امارات در رده سنی جوانان و بزرگسالان با حضور ۳۰۰ ورزشکار از ۳۵ کشور جهان در شهر ابوظبی برگزار شد.
موی‌تای یکی از سبک‌های آزاد ورزش‌های رزمی است و مبارزه‌های آن به صورت «فول‌کنتاکت» و در رینگ برگزار می‌شود.
آذربایجان‌غربی در سبک موی‌تای یکی از استان‌های برتر کشور است بطوری که در نخستین و دومین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور به مقام قهرمانی کشور دست یافته بود.
انتهای پیام/
قدردانی فرماندار شاهین‌دژ از قهرمانان موی‌تای جهان خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار