نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

معادن بهترین گزینه برای جایگزینی نفت است

1402/10/21 - 15:11 - کد خبر: 106637 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: با توجه به وابستگی اقتصاد ایران به نفت، معادن بهترین و مناسب ترین گزینه برای جایگزینی درآمدهای نفت است.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از بازسازی و نوسازی لوکوموتیو توسط بخش خصوصی، یکی از دلایل اصلی وابستگی اقتصاد ایران به نفت را خیانت های رژیم پهلوی دانست و افزود: متاسفانه سیاست غلط رژیم قبلی و ادامه آن در سال های پس از انقلاب بوده است که باید به هر طریق ممکن از این وضع جدا شویم.
وی اظهار کرد: پیشرفت اقتصادی امروز مهمترین مساله کشور است و در راس همه امور قرار دارد که باید تلاش های وافر برای این منظور توسط دولت، مجلس و بخش خصوصی صورت بگیرد تا ضمن توسعه پایدار، زمینه های لازم و کافی برای اشتغال نیز فراهم شود.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به فرمایشات و توصیه های رهبری در حوزه اقتصادی، یادآور شد: زمانی که ۱۲ سال پیش مقام رهبری مساله مهم اقصاد مقاومتی را گوشزد کردند باید تمام بخش های کشور وارد کارزار شده و مانع از بروز مشکلات می شدند.
وی تولید داخلی، ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی، همکاری و مساعدت بانک ها با کارمزدهای پایین، مردمی سازی اقتصاد و تلاش های گسترده عمومی را از الزامات اصلی و محوری اقتصاد مقاومتی برشمرد.
آل هاشم با تاکید بر حمایت های لازم و کافی از بخش خصوصی در توسعه کشور، از تلاش ها و اقدامات این بخش در تبریز برای راه اندازی خط مونتاژ کشنده های قطار قدردانی کرد.

بخش خصوصی تبریز پیشقراولان اقتصادی کشور
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم راه اندازی خط بازسازی و نوسازی کشنده های قطار در تبریز را نمونه ای از مصادیق اقتصاد مقاومتی و توسعه شرکت های دانش بنیان در این حوزه ارزیابی و اظهار کرد: امروز برای ایران و تبریز روز بزرگی رقم خورده است که می تواند صنایع ریلی کشور را به سمت توسعه و رونق پیش برد.
علیرضا منادی فعالیت بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور را اتفاقی بسیار مهم در سال های گذشته دانست و ادامه داد: گردش مالی این تعداد شرکت که در حوزه ها و بخش های مختلف اقدام به تولید محصولات مهم و منحصر به فرد می کنند، بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که رقم قابل ملاحظه ای است.
وی با اشاره به اداره بیشتر شرکت های دانش بنیان توسط متخصصان جوان، یادآور شد: این جوانان با تبدیل ایده های (طرح های جدید) خود به تولیدات صنعتی می توانند در آینده نه چندان دور کل اقتصاد کشور را متحول کنند.
منادی همچنین از عدم حضور مقامات وزارتی و کشوری در این مراسم انتقاد کرد و گفت: هرچند در این خصوص بی توجهی صورت گرفته است، اما بخش خصوصی آذربایجان و تبریز همچنان به عنوان پیشقراولان اقتصادی به تلاش های خود ادامه می دهند.
به گزارش ایرنا، هزینه تمام شده هر دستگاه لوکوموتیو(موتور کشنده واگن های قطار) بازسازی شده حدود ۱.۵ میلیون یورو است که ۲.۵ میلیون یورو پایین تر از قیمت لوکوموتیو کار نکرده است.
بخش خصوصی تبریز در مرحله نخست سه دستگاه لوکوموتیو را به طور کامل بازسازی و نوسازی کرده و تعداد ۱۷ لوکوموتیو دیگر نیز ظرف ۶ ماه نوسازی و بازسازی و وارد شبکه حمل و نقل ریلی می شود.
 انتهای پیام/
معادن بهترین گزینه برای جایگزینی نفت است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 2 نظر

پاسخ   شهروند ایران   4 ماه پیش  

محتملا ایشون نظر لطف دارند به معادن ایران و حتما نفت و گاز جوابگوی ..... نیست دیگه

پاسخ   حسن كريم زاد   4 ماه پیش  

آغا،نفت نه اؤلاجاق،،سونرا معدن لرده بيز گون قورتولاجاق اؤندا نه اؤلاجاق،،،كاش هر كس اؤز ايشينه باخا،،،ياتان مللت چكر ذللت
پژوهشیار