فرمانده انتظامی شهرستان اهر:

۸۰ درصد شناسایی‌های جرائم و سرقت‌ها توسط پلیس با کمک دوربین‌های مدار بسته انجام می‌شود

1402/10/21 - 12:14 - کد خبر: 106617 نسخه چاپی

نصر: فرمانده انتظامی شهرستان اهر با بیان اینکه شهروندان برای پیشگیری از وقوع هرگونه سرقت خصوصا در خانه باغ‌ها حتما از دوربین‌های مدار بسته یا نگهبان استفاده کنند، گفت: چرا که حدود ۸۰ درصد شناسایی‌های جرائم و سرقت‌ها توسط پلیس از طریق دوربین‌های مدار بسته انجام می‌شود.

به گزارش نصر، سرهنگ قدرت آقاپور در نشست خبری، امنیت و سلامت را دو نعمت و سرمایه عظیم یک کشور برشمرد و گفت: اگر در کشوری امنیت و سلامت وجود نداشته باشد، جامعه به سمت بی بند و باری و نگرانی و هرج و مرج کشیده می‌شود که نمونه آن در بحث سلامت جامعه وقوع نگرانی، گرفتاری و فوت بسیاری از عزیزان در دوران بیماری کرونا بود و در بحث امنیت نیز جنایت اخیر گروه داعش در استان کرمان که منجر به شهادت شماری از هموطنان مظلوم و بی دفاع شد. 
وی خدمتگزاری صادقانه و بی منت به مردم را جزو وظایف پلیس عنوان کرد و افزود: طی ۹ ماه اخیر در شهرستان اهر بالغ بر ۳۵ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ داشتیم که در اسرع وقت اکثر این موارد عملیاتی شدند و بیش از ۷۰ هزار نفر نیز از خدمت نیروی انتظامی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های این شهرستان بهره مند گردیدند.
سرهنگ آقاپور در ادامه یکی از دغدغه‌های مهم مردم شهرستان اهر را سرقت از منازل، خانه باغها و خودروها برشمرد و گفت: اهر جزو شهرستان‌های امن استان آذربایجان شرقی بوده و تاکنون در این شهرستان هیچ گونه سرقت زنجیره‌ای، مسلحانه، خشن و سرقت به عنف نداشته‌ایم و بیشترین سرقت‌ها مربوط به سرقت وسایل داخل منازل، خانه باغ و خودروها می‌باشد. 
وی افزود: در سطح شهرستان اهر بیش از ۱۲ هزار خانه باغ وجود دارد که بیشترین آمار سرقت‌های نیز مربوط به این خانه باغ‌ها می‌باشد و امسال تنها یک مورد سرقت طلاجات و یک مورد سرقت منجر به قتل داشتیم که با هوشیاری پلیس در کمترین زمان ممکن مجرمین و سارقین شناسایی و دستگیر شدند. 
فرمانده انتظامی شهرستان اهر همچنین ضمن تاکید بر ضرورت استفاده همشهریان از دوربین‌های مدار بسته در خانه باغ‌ها، منازل، مغازه‌ها و غیره گفت: عصر جدید، عصر پلیس نوین و الکترونیکی می‌باشد و علم پلیس شامل دوربین مدار بسته و تجهیزات الکترونیکی است که حرف اول را در کشف و شناسایی سارقین دارد. 
سرهنگ آقاپور از همشهریان خواست به هیچ عنوان اموال و اشیای گران قیمت و طلاجات خود را داخل خودرو و یا در دید عموم قرار ندهند و در صورت هرگونه مشاهده خودروهای مشکوک در اطراف منازل و خانه باغ ها بلافاصله به پلیس ۱۱۰ یا مراکز انتظامی اطلاع دهند. 
وی از دستگیری سارق طلاجات منزل و کشف طلاجات سرقتی به ارزش یک میلیارد ریال نیز خبر داد.
وی گفت: در پی وقوع سرقت منزل یکی از شهروندان در سطح شهرستان اهر، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با اقدامات تخصصی و بررسی صحنه وقوع جرم و با تبادل اطلاعات و همفکری با کارآگاهان پلیس آگاهی استان زنجان که سرقت‌های مشابه در آن شهرستان نیز اتفاق افتاده بود سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در شهرستان زنجان دستگیر نموده و مقادیری از طلاجات مسروقه از مخفیگاه متهم کشف شد. 
فرمانده انتظامی اهر همچنین بر ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تاکید کرد و با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم پای صندوق‌های رای ادامه داد: همه ما وظیفه داریم با نشر اخبار صحیح، بستر سازی مناسب و به دور از هرگونه تخریبی، مردم را برای حضور حداکثری در انتخابات تشویق کنیم. 
وی با بیان اینکه در ۹ ماه اخیر حدود ۵۰ مامور پلیس در راه انقلاب به شهادت رسیده اند افزود: امنیت و آسایش امروز جامعه را مدیون خون شهدا هستیم و لازم است در راستای حضور حداکثری و مشارکت پرشور مردم در انتخابات آینده رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی بیشتر تلاش کنند تا با انتخاب فردی شجاع، صالح، و لایق باعث توسعه و پیشرفت شهرستان اهر و منطقه ارسباران شویم. 
وی امنیت مردم را خط قرمز پلیس برشمرد و افزود: پلیس با قانون شکنان، هنجارشکنان و افرادی که بخواهند باعث سلب آسایش و آرامش و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شهرستان اهر شوند به جد و بدون اغماض برخورد خواهد کرد و از همشهریان نیز می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه هنجار شکنی، حرکات و صداهای بلند خودروها و غیره بلافاصله به پلیس۱۱۰ و یا نزدیکترین کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اطلاع رسانی کنند.
وی در پایان ضمن تقدیر از تعامل، هوشیاری و دقت اصحاب رسانه شهرستان اهر در انتشار اخبار واقعی و به دور از هرگونه تخریبی در این شهرستان گفت: از خصوصیات بارز خبرنگاران عدالت، صداقت، راستگویی در انتشار اخبار می‌باشد که در این راستا از همکاری تنگاتنگ و مثبت خبرنگاران و دادستان عمومی و انقلاب اهر با پلیس و نیروی انتظامی این شهرستان قدردانی می‌کنیم. 
انتهای پیام/
۸۰ درصد شناسایی‌های جرائم و سرقت‌ها توسط پلیس با کمک دوربین‌های مدار بسته انجام می‌شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار