معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی؛

تردد در محورهای کوهستانی آذربایجان شرقی نیازمند زنجیر چرخ است

1402/10/21 - 10:49 - کد خبر: 106605 نسخه چاپی

نصر: معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بارش برف از شب گذشته در برخی مناطق استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: عبور از محورهای کوهستانی و گردنه های برف گیر استان نیازمند زنجیرچرخ است.

به گزارش نصر، « غلامرضا رسول زاده» روز پنجشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه هم اکنون تمام راه های شریانی، اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آن ها جریان دارد، افزود: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، بارش برف و باران در چند روز آینده ادامه خواهد داشت، بنابراین رانندگان و مسافران باید موارد ایمنی در رانندگی را رعایت کرده و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند.
وی با اعلام اینکه در زمان حاضر بارش برف در محور هشترود - مراغه و اهر - کلیبر ادامه دارد، بر ضرورت به همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات ایمنی برای مسافرت در این محورها تاکید کرد.
رسول زاده با اشاره به اینکه با آغاز بارش های زمستانی از شب گذشته در استان، گروه های راهداری ۷۰۰ کیلومتر- باند از راه های استان را با استفاده از یکصد تن مخلوط شن و نمک، برف روبی و نمک و شن پاشی کردند.
وی همچنین گفت: در مدت یاد شده راهداران استان به ۱۵ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: بیشترین میزان برف روبی در راه های ارتباطی چاراویماق، هشترود، اهر، کلیبر، خداآفرین، مرند، هوراند و ورزقان انجام شده است.
رسول زاده، ادامه داد: در عملیات زمستانی امسال، یک هزار و ۲۰۰ نیروی راهداری این اداره کل با استفاده از ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در سطح ۱۴ هزار کیلومتر راه های زیر پوشش و ۳۸ نقطه برف گیر و کوهستانی به رانندگان و ترددکنندگان جاده ای خدمات ارایه می کنند.
وی با بیان اینکه تلفن گویای ۱۴۱ به طور شبانه روز در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی پاسخگوی رانندگان و مسافران است، یادآور شد: ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضع آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.
 آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
تردد در محورهای کوهستانی آذربایجان شرقی نیازمند زنجیر چرخ است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار