عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اردبیل خبر داد:

روند طلاق در اردبیل نگران کننده است/لزوم ارتقای مهارت‌های زندگی

1398/10/08 - 16:10 - کد خبر: 10660 نسخه چاپی

نصر: عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اردبیل گفت: پدیده طلاق در استان اردبیل نگران کننده بوده و باید با ارتقای مهارت‌های زندگی از افزایش میزان این آسیب پیشگیری کرد.

به گزارش نصر به نقل از مهر، عذرا غفاری پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی و روانشناسی مهارت‌های اجتماعی و ازدواج که در جهاد دانشگاهی استان اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: هوش عاطفی، بحثی جدی در روابط اجتماعی است و مهم‌ترین مهارت در کمک به پویایی شخصیت افراد محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: ازدواج‌های شتاب زده به خاطر دیگران نه به خاطر خود از جمله مباحثی است که باعث شکل‌گیری روابط نادرست و شکستن تعهدات بین زوجین می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با بیان اینکه زوجین با نگاهی دقیق به مفهوم تعهد در روابط زناشویی خود می‌توانند دلایل و موانع شکل‌گیری تعهد را درک کنند و روابط زناشویی پایداری داشته باشند، تصریح کرد: ضرورت دارد افراد از مهارت‌های زندگی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و افزایش میزان طلاق در جامعه آگاهی یابند.
غفاری با اشاره به اینکه پدیده طلاق در استان اردبیل نگران کننده است، تصریح کرد: باید با ارتقای مهارت‌های زندگی از افزایش میزان طلاق پیشگیری کرد.
وی افزود: امروزه مشاوره روانشناسی به قدری در دنیا اهمیت پیدا کرده است که بسیاری از افراد بدون استفاده از آن امکان دستیابی به توانمندی‌های روانی اجتماعی، اخلاقی و عاطفی را تقریباً غیر ممکن می‌دانند.
روانشناس و محقق علوم خانواده یادآور شد: استقبال دانشجویان از کارگاه آموزشی ازدواج نشانگر این است که جوانان به این نشست‌ها نیاز دارند و باید زمینه لازم برای فراگیری دانشجویان فراهم کرد تا در انتخاب‌های خود و نحوه برقراری ارتباط سالم با یکدیگر در مسئله ازدواج دچار مشکل نشوند.
انتهای پیام/
روند طلاق در اردبیل نگران کننده است/لزوم ارتقای مهارت‌های زندگی خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار