توسط نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت:

انتقاد از افزایش ۱۰۰۰ درصدی مالیات + فیلم

1402/10/20 - 21:27 - کد خبر: 106584 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش مالیات کسبه و اصناف در سال جاری، گاه تا هزار درصد بوده است.

به گزارش نصر، محمدحسین فرهنگی ادامه داد: در مخالفت با کلیات طرح اصلاح ماده (1) قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان در تذکری گفت: این طرح عادی محسوب می‌شود که اولویت و فوریت ندارد. ادامه رسیدگی آن هم به دلیل این که زمان کم داریم جزء اولویت‌های مجلس نیست.
وی گفت: در حال حاضر نزدیک 20 روز است که به اولویتی رأی داده ایم و باید هر چه سریعتر آن را بررسی کنیم که نکرده ایم، در حالی که این طرح عادی است.
فرهنگی اظهار کرد: اگر این طرح اولویت داشت، باید کمیسیون اعلام می‌کرد، در حالی که طرح در دستور اول قرار گرفته و محتوای مناسبی هم ندارد. 
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از این جهت که می‌خواهیم به سازمان برنامه و بودجه مجوز بدهیم تا سازمان امور مالیاتی را تحت فشار قرار دهد و فشار را بر مالیات دهندگان افزایش دهد. در حالی که مالیات‌ دهندگانی هستند که از سال گذشته هنوز نتوانسته اند مالیات خود را پرداخت کنند.


وی افزود: در سال جاری به جهت دریافت مالیات از کسب و کارهای جزء، فشار زیادی به آنها وارد شد، این افزایش مالیات گاه تا هزار درصد بوده است. حال می خواهیم در صورت عدم دریافت، به تناسب ماههای تأخیر به میزان 5 الی 50 درصد کاهش بودجه متوجه سازمان امور مالیاتی شود! در واقع منابع سازمان امور مالیاتی را کاهش می دهیم تا به کسب و کارها فشار وارد شود.
در پایان فرهنگی خاطرنشان شد: باید توجه داشته باشیم رئیس جمهور در هنگام ارائه لایحه بودجه عنوان کردند که ما باید جلوی فرار مالیاتی را بگیریم، کاملا موافقیم، اما اگر کسی در گذشته فراری نداشته و افزایشهای مضاعف را متوجه او کنیم، صرفا به مالیات این دسته افزوده می‌شود و این مساله جز افزایش مضاعف تورم اثر دیگری ندارد.
انتهای پیام/
انتقاد از افزایش ۱۰۰۰ درصدی مالیات + فیلم نصر

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   حسین   4 ماه پیش  

یادش افتاده ک منم نماینده هستم نزدیک انتخابات هس یه چیزایی بگم لاقل خخخ
پژوهشیار