معرفی برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند

1402/10/20 - 18:29 - کد خبر: 106574 نسخه چاپی

نصر: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند - تبریز با معرفی برگزیده های این جشنواره در دو بخش خیابانی و صحنه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش نصر، جشنواره منطقه‌ای سهند که به میزبانی تبریز برگزار شده بود، با ۱۱ اثر در بخش خیابانی و ۱۸ اثر در بخش صحنه‌ای رقابت کردند که هیات داوران با بررسی کارشناسی و دقیق، آثار برتر را معرفی و انتخاب کرند.
در این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای سهند ۳۲۰ هنرمند از هشت استان آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان و همدان رقابت کردند.

هنر باید متعالی و تعالی بخش باشد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در اختتامیه بیست و هشتیمن جشنواره تئاتر مناطق سهند-تبریز، با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ها، رسیدن هنر به تعالی و تعالی بخشی آن در جامعه است، اظهار کرد: ما به دنبال هنری هستیم که فاخر باشد، خودش را بالا بکشد و جامعه را به سمت آرامش و الهی شدن سوق دهد.
سید”محمدحسین بلاغی مبین” افزود: امسال ۱۶ جشنواره در سطوح ملی، منطقه ای و استانی به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار شد که نشان می دهد جریان هنر نمایش در استان شکوفاست و مردم نیز به این هنر علاقه مند هستند.
وی ادامه داد: در جشنواره تئاتر منطقه ای سهند نیز میزبان بیش از ۳۰۰ هنرمند بودیم و ۱۸ اثر صحنه ای و ۱۱ اثر خیابانی در طول برگزاری جشنواره نمایش داده شد که با استقبال مردم مواجه شد.

هنرهای نمایشی باید در خدمت تقویت هویت ملی باشد
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در اختتامیه بیست و هشتیمن جشنواره تئاتر مناطق سهند-تبریز، ضمن خوش آمدگویی و تشکر از گروه‌های هنر نمایشی که از هشت استان ایران در تبریز حضور یافته‌اند، اظهار کرد: آذربایجان شرقی خواستگاه فرهنگ و هنر کشور است و از دیرباز خواستار برگزاری رویداد‌های ملی-منطقه‌ای و بین المللی در این استان بوده‌ایم.
“تراب محمدی” با تقدیر از برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مختلف از جمله نمایشگاه بین المللی کتاب و جشنواره‌های هنری از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تقدیر کرد.
محمدی در تشریح هنر تئاتر گفت: هنرهای نمایشی، پایه تمامی هنر‌های صحنه‌ای است.
وی با بیان اینکه هنرمندان حوزه تئاتر افرادی با استعداد، فعال و وطن دوست هستند، گفت: امروزه بخش وسیعی از تربیت فرزندان و جوانان توسط فعالان این حوزه صورت می گیرد لذا حفاظت از هویت ارزش‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی باید در اولویت این قشر باشد.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: هرکس نتواند هویت خودش را حفظ کند، نمی تواند پرچمدار استقلال کشورش باشد.
وی با اشاره به هجوم فرهنگی استکبار جهانی بر لزوم صیانت از فرهنگ ایرانی-اسلامی تاکید کرد.
تراب محمدی اظهار کرد: هنرمندان زمانی دینشان را به وطن ادا می کنند که بتوانند ضمن صیانت از هویت ملی، نسل جوان را طوری آموزش دهند که از پرچم و هویت کشورشان محافظت کنند و هنرهای نمایشی باید در خدمت تقویت هویت ملی باشد.

به گزارش نصر، در پایان این مراسم برگزیدگان بخش خیابانی بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند-تبریز اعلام شدند.

بخش بروشور:
تقدیر: طراح بروشور نمایش خواب‌نما از استان کردستان/ سیروان ابراهیمی برگزیده: دیپلم افتخار و جایره نقدی هفت‌سنگ خراسان رضوی منیره بنایی

بخش موسیقی:
تقدیر: هادی کسایی موسیقی نمایش هفت سنگ از خراسان رضوی برگزیده: سید محسن راه‌چمنی موسیقی سمپوزیوم شمر و‌ مجنون از خراسان رضوی

بخش بازیگری زن:
رتبه سوم مشترک: محدیت مهداوی برای نمایش رسم‌ چادر از همدان، عسل زیرکی برای نمایش خون‌بست از خراسان رضوی
رتبه دوم: محیا جباری برای نمایش ۵:۲۵ دقیقه از همدان
رتبه اول: آرزو علی پور برای نمایش آخرین نفس از استان گیلان

بازیگری مرد:
رتبه سوم مشترک: نمایش احمدشریفی آهرین نفس استان گیلان/فراز کاظمی برای نمایش خواب‌نما از کردستان/ فرهاد طوفان برای نمایش اعتبار از استان اردبیل
رتبه دوم مشترک: میلاد صادقی نمایش خواب‌نما از کردستان/ امیدجلالی تئاتر مجسمه از گیلان
رتبه اول: سعیدنظریان نمایش هفت‌سنگ خراسان رضوی بخش طراحی و فضاسازی: عرفان دارابی خواب‌نما کردستان/آخرین نفس از گیلان /هفت سنگ از خراسان رضوی/میلاد حسین زاده مجسمه از گیلان

بخش کارگردانی:
تقدیر: آخرین نفس آرزو علیپور
رتبه سوم: مهنار پاکدل از خراسان رضوی
رتبه دوم: مجسمه میلاد حسین زاده از گیلان
رتبه اول: عرفان دارابی خواب‌نما از کردستان

بخش طرح و ایده:
تقدیر: آخرین نفس امیر امینی از گیلان
رتبه سوم هفت سنگ مهناز پاکدل
رتبه دوم احمد صمیمی خواب‌نما از کردستان
رتبه اول میلاد حسین زاده مجیمه از گیلان
 در پایان، نمایش های هفت سنگ، مجسمه، خواب‌نما به عنوان آثار برگزیده به جشنواره فجر راه یافتند.

انتهای پیام/
معرفی برگزیدگان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار