مقایسه قیمت فست فود و رستوران‌های تبریز با تهران؛

کیفیت فست‌فود‌ در تبریز پایین تر از تهران اما گران‌تر!

1402/10/20 - 16:23 - کد خبر: 106568 نسخه چاپی

نصر: قیمت برگر در تبریز از حداقل ۱۲۰ هزارتومان و حداکثر به قیمت ۲۰۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که در مقایسه با تهران این قیمت‌ها از ۱۱۵ هزار تومان شروع و تا حداکثر ۳۳۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌شود.

به گزارش نصر، خوراک بی تردید یکی از مهم‌ترین و بنیادی ترین دغدغه‌های یک جامعه محسوب می‌شود. از این رو نیاز پیوسته هر فرد به غذا برای بقا ایجاب می‌کند تا فرد با توجه به اوضاع اقتصادی این روزها در کشور برای تامین خوراکی هر قیمتی را بپردازد.
بر اساس اعلام اتحادیه صنف دارندگان رستوران حوزه خوراک و مواد غذایی اولیه در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد افزایش یافته است؛ حال اگر خانواده ای بخواهد یک شب برای شام به رستوران برود باید هزینه یک هفته غذا را بپردازد و این عامل باعث می‌شود تا خانواده ها یکی از در دسترس ترین تفریحات خود که صرف غذا در کنار خانواده در یک رستوران شهر است را خط قرمز بکشد.
در این گزارش با توجه به اینکه تبریز به عنوان یک شهر بزرگ انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد و قیمت‌های مختلفی برای این غذاها دارد، اما همیشه از طرف برخی مصرف کنندگان مورد بحث و مقایسه با رستوران های تهران بوده است که کیفیت غذاهای تهران بالا بوده اما در تبریز با کیفیت پایین‌تر به همان قیمت فروخته می‌شود.
شاهد مثال این موضوع قیمت هر غذای فست فودی در مقایسه با فست فودهای شهر تهران است که هر یک پیتزا در تبریز رنج قیمت حداقل از ۱۴۹ هزار تومان شروع شده و حداکثر به ۴۶۰ هزار تومان می‌رسد که چندان با قیمت های تهران متفاوت نبوده و تهران نیز هر یک پیتزا را از ۱۵۰ هزار تومان تا ۵۴۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌کند.
قیمت هر برگر در تبریز از حداقل به ۱۲۰ و حداکثر به قیمت ۲۰۵ هزار تومان می‌رسد که تهران از ۱۱۵ هزار تومان حداکثر به ۳۳۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌کند که البته این قیمت ها شامل رستوران های محلی یا اصطلاحا همان “ساندویچ‌های کثیف” نمی‌شود.
و البته فست فود منتخب این روزها مرغ سوخاری در کیفیت های مختلف از قیمت ۱۸۰ هزار تومان به حداکثر ۲۴۰ هزار تومان در تبریز می‌رسد و تهران نیز در رنج این قیمت ها در حال ارائه خدمات غذایی به مردم است.
در قدم بعدی که به رستوران‌ها برسیم. قیمت هر پرس جوجه کباب از ۲۴۰ هزار تومان شروع شده و گاها به قیمت ۳۵۰ هزار تومان نیز می‌رسد و تهران قیمت را از ۲۵۰ هزار تومان شروع کرده و به ۴۵۰ هزار تومان می‌رساند‌.
قیمت هر پرس چلوبرگ تبریز در مقایسه با تهران از ۲۷۰ هزار تومان شروع شده و تا ۴۴۰ هزار تومان قیمت گذاری می‌کند و تهران نیز از رنج قیمت ۲۷۶ هزار تومان شروع کرده و به قیمت ۸۹۰ هزار تومان می‌رساند.
قیمت هر پرس ماهی تبریز حداکثر ۳۷۰ هزار تومان بوده و تهران نیز به قیمت ۴۵۰ هزار تومان سرو می‌کند‌.
یکی از گرانترین غذاهای معروف، شیشلیک است که از قیمت ۴۲۰ هزار تومان شروع شده و تا قیمت ۶۷۰ هزار تومان در تبریز می رسد و تهران نیز این قیمت را از ۵۰۰ هزار تومان بالا پخته و تا قیمت های میلیونی ارائه مشتری می‌کند.
گفتنی است؛ البته در این گزارش قیمت‌فست‌فودهای محله‌ای یا اصطلاحا «ساندویچ کثیف» لحاظ نشده است.
انتهای پیام/
کیفیت فست‌فود‌ در تبریز پایین تر از تهران اما گران‌تر! نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار