شهردار تبریز اعلام کرد:

استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی در فصل زمستان

1402/10/20 - 16:10 - کد خبر: 106565 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی شهرداری تبریز با ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار و با رعایت استاندارد و تمهیدات خاص در فصل زمستان ادامه دارد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار امروز (۲۰ دی ماه) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری تبریز ۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۴ هزار میلیارد تومان آن صرف پروژه‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی و فرهنگی شده است. 
او ادامه داد: ۵۵ پروژه ورزشی شاخص شامل ۲۵ سالن ورزشی و استخر و زمین‌های چمن مصنوعی، با محوریت مناطق کم‌برخوردار شهر و با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست که با تکمیل آن‌ها، سرانه ورزشی شهر افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به آغاز احداث پنج تقاطع غیرهمسطح از شش تقاطع طراحی‌شده جدید، بیان کرد: تقاطع‌های غیرهمسطح معلم، قراملک، حیدرآباد، شهید حیدری در اتوبان ولایت و پل خلعت‌پوشان در راستای کاهش ترافیک و تسهیل تردد مردم در این مناطق، در حال اجرا شدن است و طبق زمان‌بندی قابل بهره‌برداری خواهند بود.
هوشیار با اشاره به ضرورت احداث ساختمان کنترل ترافیک شهرداری، گفت: با هدف کنترل هوشمند ترافیک شهر و مدیریت یکپارچه در این حوزه، ساختمان کنترل ترافیک و مدیریت بحران شهرداری تبریز در پنج طبقه سازه‌ای در منطقه گلکار در دست اجراست.
وی حمایت از اصحاب فرهنگ و رسانه را مهم‌ترین ویژگی این دوره از مدیریت شهری دانست و افزود: پردیس فرهنگ و رسانه شهرداری تبریز با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، در راستای حمایت از فعالان این حوزه در شش طبقه سازه‌ای در منطقه رجایی‌شهر در دست اجراست و با تکمیل شدن تحویل هنرمندان و فعالان رسانه‌ای شهر می‌شود.
وی با اشاره به آخرین وضعیت عملیات اجرایی خط دو قطار شهری تبریز، اظهار کرد: حفاری تونل خط دو قطار شهری تبریز در مراحل پایانی است و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. کمتر از ۱۴۰ متر تا حفاری این بخش از تونل باقی‌ مانده است تا دستگاه حفاری (TBM) در روزهای آینده به ایستگاه دانشسرا وارد شود. عملیات حفاری به میزان ۱۰ کیلومتر فاز اول خط دو به پایان برسد که خط ۲ متروی تبریز به طول ۴/۲۲ کیلومتر ۲۰ ایستگاه دارد و تلاش داریم تا پایان دوره فعلی فاز اول این پروژه از منطقه قراملک تا ایستگاه دانشسرا به بهره‌برداری برسد.
وی توجه به حوزه سلامت و پروژه‌های زیست‌ محیطی را اولویت دیگر مدیریت شهری دانست و یادآوری کرد: پروژه احداث لندفیل‌های دفن پسماند شهری در دوره فعلی مدیریت شهری با تمرکز بر تکمیل سلول‌های دو و سه و همچنین احداث تصفیه‌خانه شیرابه و کارخانه تولید کمپوست ادامه دارد. بر این اساس، لندفیل شماره ۲ مرکز دفن بهداشتی پسماند شهری به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد و لندفیل شماره سه نیز مطابق روزشمار نصب‌شده سال آینده تکمیل و به چرخه فعالیت اضافه می‌شود.
هوشیار با اشاره به آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف شهرداری تبریز از بهمن ماه امسال نیز اظهار کرد: از بهمن ماه امسال پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی شهرداری تبریز که تکمیل شده‌اند، به بهره‌برداری می‌رسد.
وی هوشمندسازی شهر را یکی از شاخصه‌های توسعه شهری معرفی و بیان کرد: پروژه فیبر نوری تبریز در راستای هوشمندسازی شهر در دستور کار شهرداری تبریز قرار گرفته است. تاکنون یکصد کیلومتر از فیبر نوری شهر اجرایی شده و هدف‌گذاری شهرداری تبریز توسعه ۷۴۰ کیلومتری فیبر نوری تبریز تا خانه مردم است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، او با اشاره به پویایی شهر و ادامه فعالیت پروژه‌های عمرانی در فصل زمستان، اظهار کرد: شرایط جوی و برودت هوای تبریز مانع از توقف پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز نشده است و با لحاظ کردن تمهیدات زمستانی و ایمن‌سازی محیط کارگاه‌های عمرانی، عملیات اجرای پروژه‌های شهرداری تبریز همچنان ادامه دارد.
انتهای پیام/
استمرار اجرای پروژه‌های عمرانی در فصل زمستان خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار