رایزن فرهنگی عراق:

همکاری های علمی ایران و عراق محدود به جذب دانشجو نباشد

1402/10/20 - 14:09 - کد خبر: 106554 نسخه چاپی

نصر: رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به علاقه مندی کشورش برای توسعه همکاری مشترک علمی با ایران، افزود: این همکاری ها نباید فقط در جذب دانشجو باشد.

به گزارش نصر، «یاسر عبدالزهرا» روز چهارشنبه در دیدار با رییس دانشگاه تبریز، گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند که این تعداد نشان‌ از وجود زیرساخت‌ها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌های این کشور دارد.
وی اظهار کرد: ایجاد مراکز تولید علم و فناوری مشترک بین دو کشور، تاثیر زیادی در رفع نیازهای جامعه و صنعت عراق و جمهوری اسلامی ایران و توسعه و پیشرفت منطقه دارد.
عبدالزهرا، با بیان اینکه دانشگاه تبریز از دانشگاه‌های مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دانشگاه تبریز نقش مهم و تاثیرگذاری در رویداد علمی هفته‌ علم جمهوری اسلامی ایران و عراق در مشهد داشت و در این رویداد ۲۰۰ تفاهم‌نامه‌ همکاری با دانشگاه‌های ایران امضا شد.
دانشگاه تبریز آماده همکاری های علمی و فناوری با دانشگاه های عراق است
رییس دانشگاه تبریز نیز در این دیدار با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه گفت: این دانشگاه از دانشگاه‌های برتر کشور است و ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد که باید از این ظرفیت برای توسعه‌ تعاملات و همکاری‌های مشترک بین جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به ویژه عراق استفاده کرد.
«صفر نصراله‌ زاده» با بیان اینکه دانشگاه تبریز آماده‌ همکاری‌های علمی، فرهنگی و فناوری با دانشگاه‌های عراق به ویژه دانشگاه‌های برتر این کشور است، افزود: حدود دو هزار دانشجوی بین المللی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند که ۹۰ درصد از آن ها، دانشجویان عراقی هستند.
وی با اعلام آمادگی برای جذب بیشتر دانشجویان نخبه‌ خارجی به ویژه از عراق، اظهار امیدواری کرد: این دانشجویان می توانند در آینده برای کشورشان منشاء توسعه و پیشرفت باشند.
نصراله زاده، در این دیدار با اشاره به برخی از انتطارات این دانشگاه برای کیفی‌ سازی تحصیل دانشجویان عراقی، ادامه داد: با رفع مشکلات موجود در این زمینه، می توان خدمات بهتری به این دانشجویان ارایه کرد.
«یونس فاتح»، فرماندار شهرستان تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه توسعه‌ تعاملات و همکاری‌ بین ایران و عراق می‌تواند در حوزه‌ دیپلماسی مفید باشد، گفت: در این راستا با برگزاری برنامه‌ها و آیین‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی تلاش می شود این تعاملات و همکاری‌ها توسعه یابد.
انتهای پیام/
همکاری های علمی ایران و عراق محدود به جذب دانشجو نباشد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار