خبر/

تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی برای تکمیل سد گرمی چای میانه

1402/10/20 - 09:54 - کد خبر: 106518 نسخه چاپی

نصر: شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی برای تامین منابع مالی عملیات اجرایی سد گرمی چای میانه، قرارداد تسهیلات دو هزار و ۵۰ میلیارد ریالی را با بانک کشاورزی امضا کرد.

به گزارش نصر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در این باره اظهار کرد: این اقدام با هدف اجرای مصوبات دور اول سفر رییس جمهوری در سال ۱۴۰۱ به استان انجام شد بر این اساس شرکت آب منطقه‌ای برای تامین بخشی از منابع مالی طرح سد گرمی چای با اخذ تسهیلات بانکی در قالب فاینانس (سرمایه گذاری) داخلی ماده ۵۶ قانون، توسط بانک کشاورزی اقدام کند.
یوسف غفارزاده ادامه داد: طرح سد گرمی چای میانه به عنوان تنها منبع پایدار و مطمئن تامین آب شرب شهرستان میانه و روستاهای مسیر جزو طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای است.
وی افزود: تزریق منابع مالی مناسب اختصاص یافته در سال گذشته و جاری به این طرح و اخذ کامل تسهیلات بانکی می‌تواند موجب اتمام عملیات اجرایی و آبگیری کامل سد گرمی‌چای تا شهریورماه سال ١۴٠٣ شود.
 بخش نخست سد گرمی چای به عنوان منبع تامین آب طرح آبرسانی به میانه و روستاهای واقع در مسیر در جریان سفر دوم رئیس جمهور به آذربایجان شرقی در خرداد ماه امسال افتتاح شد.
این سد که ۹۳۰ متر طول تاج دارد و ارتفاع آن از پی ۸۶ متر و ظرفیت نهایی مخزن آن ۲۱ میلیون متر مکعب است در زمان حاضر پنج میلیون متر مکعب آب دارد و با بهره برداری کامل از آن، مردم میانه تا ۵۰ سال از نظر تامین آب شرب مشکلی نخواهند داشت.
انتهای پیام/
تسهیلات ۲ هزار میلیارد ریالی بانک کشاورزی برای تکمیل سد گرمی چای میانه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار