عضو شورای شهر تبریز مطرح کرد:

شهرک طلائیه؛ اراضی که خیرات شده است! / سازمان همیاری سکوت کرده است!+ فیلم

1402/10/19 - 18:15 - کد خبر: 106479 نسخه چاپی

نصر: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تبریز گفت: قرار بود 13 هکتار از اراضی طلائیه به عنوان انتقال حاشیه نشینی اختصاص یابد که طبق پیگیری های انجام شده این اتفاق در آن جا نیفتاده و اراضی طلائیه مثل گوشت قربانی خیرات شده است!

به گزارش نصر، "فریدون بابائی اقدم" در گفتگو با خبرنگار نصر در واکنش به آبدار کردن میدان چایی که قرار بود از عواید فروش اراضی شهرک طلائیه آبدار شود گفت: در دوره های پنجم و ششم شورا بار ها موضوع شهرک طلائیه را در قالب تذکر مطرح کرده ایم و تا این لحظه هیچ گزارشی ارائه نشده است.
وی با اشاره به مصوبه غیرقانونی که تصویب شده است، گفت: در یک مصوبه غیر قانونی موضوع را درکمیسیون ماده 5 آورده اند که آبدار کردن میدان چایی جز وظایف شهرداری است و از عواید فروش اراضی طلائیه حقوقی برای شهرداری متصور نمی شود در حالی که ماده 101 حق قانونی شهرداری است؛ به این موضوع در صحن شورا اعتراض کردیم.
بابائی اقدم گفت: در این مسئله شهرداری بابت حق و حقوق خود باید بهره مند باشد، اگر قرار است از عواید فروش 134 هکتار در (شهرک طلائیه) به شهر هزینه شود، خواسته ایم تا موضوع را شفاف سازی کنند؛ تفکیک سازی، هزینه آماده سازی، نحوه واگذاری با چه مکانیزمی فروخته و با چه قیمت هایی واگذار شده که متاسفانه تا این لحظه گزارشی ارائه نداده اند و سازمان زیربط  ( سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان شرقی )طفره رفته است.
وی ادامه داد: به امام جمعه در قالب یک پیام اعلام کرده ام که شما را به شهرک طلائیه جهت بازدید بردند و قول دادند تا 13 هکتار از آن اراضی به عنوان انتقال حاشیه نشینی استفاده خواهد شد و در آن گزارش گفته شده بود که در مرحله آماده سازی بوده و 13 هکتار برای این امر اختصاص یافته در حالی که طبق پیگیری های انجام شده این اتفاق در آن جا نیفتاده است و اراضی طلائیه مثل گوشت قربانی خیرات شده است!
وی اضافه کرد: بر این اساس وعده هایی که به امام جمعه داده اند عملی و اجرایی نشده است؛ هم اکنون موضوع این شهرک جدی و چالش مهمی است که باید به آن رسیدگی شود.
این عضو شورای شهر تبریز گفت: شهرداری در این مسئله به عنوان ذی نفع اصلی است و سازمان همیاری ها تا این لحظه هیچ گزارشی را ارائه نکرده است، بخشی از محدوده شهرک طلائیه داخل محدوده شهری است و شهرداری از بابت سهم ماده 101 باید حق و حقوق خود را بگیرد.


وی در پایان خاطر نشان کرد: طبق صحبت هایی که وجود دارد اراضی طلائیه به تعاونی های استانداری، دادگستری، صدا و سیما و سایر ارگان ها واگذار شده است.
گزارش نصر می افزاید، بر اساس مصوبه مورخ 78/10/12 هیئت محترم وزیران کلیه عواید حاصله اراضی شهرک طلائیه تبریز به آبدار کردن مهرانه رود ( میدان چایی ) و توسعه روستایی هزینه خواهد شد؛ این در حالی است که با گذشت، 24 سال هنوز دستگاه متولی یعنی سازمان همیاری شهرداری تبریز هیچ اقدامی در راستای این مصوبه دولت انجام نداده است؛ آژانس خبری تحلیلی نصر به منظور پیگیری دلایل عدم اجرای این مصوبه هیئت دولت در کلانشهر تبریز سلسله مصاحبه هایی از متولیان امر خواهد داشت.
انتهای پیام/
 شهرک طلائیه؛ اراضی که خیرات شده است! / سازمان همیاری سکوت کرده است!+ فیلم محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار