خبر/

افتخاری دیگر از یک‌ بانوی‌ ایرانی

1402/10/19 - 11:29 - کد خبر: 106455 نسخه چاپی

نصر: نماینده ایران، سفیر و مدیر هماهنگ‌کننده جوانان کشورهای قاره آسیا در برگزاری کنفرانس‌های مدل سازمان ملل متحد در جهان شد. 

به گزارش نصر، “سیده خمساء اسبقیان” به نمایندگی از ایران، سفیر و مدیر هماهنگ‌کننده جوانان کشورهای قاره آسیا در برگزاری کنفرانس‌های مدل سازمان ملل متحد در جهان توسط سازمان G7-Ambassadors  شد.  
هدف از تشکیل این سازمان، ایجاد شبکه‌ای واحد از دیپلمات‌ها و نخبگان جوان فعال در عرصه‌ی بین‌الملل هست که دارای تاثیرگذاری ویژه‌ای در میان جوانان کشور خود هستند و سوابق فعالیت‌های بین‌المللی و علمی آن‌ها نیز حاکی از این موضوع است؛ که این ماموریت را از طریق سازماندهی کنفرانس های مدل سازمان ملل متحد (MUNs) در کشورهای مختلف جهان دنبال می‌کند. 
اولویت اصلی این سازمان، کمک به اهداف مختلف مجمع عمومی سازمان ملل، به‌طور ویژه در بخش جوانان و در سراسر دنیاست.  
این سازمان که نخبگان بین‌الملل در سراسر دنیا و 7 قاره جهان را انتخاب و گرد هم آورده است، به‌عنوان الگویی از حکمرانی در 7 قاره جهان، با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های جوانان شاخص و تاثیرگذار کشورهای مختلف در راستای تحقق اهداف سازمان ملل متحد در عرصه‌ی دیپلماسی، با تمرکز بر نقش جوانان در دیپلماسی و سیاستگذاری‌های بنیادین جهانی، فعالیت خود را آغاز کرده است.  
سیده خمساء اسبقیان، دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی بیولوژی و بیوتکنولوژی خاک دانشگاه تهران، عضو شبکه جهانی جوانان فعال در تغییر اقلیم، نماینده ایران در کنگره جهانی حفاظت (IUCN) و فعال حوزه دیپلماسی محیط‌زیست، به‌عنوان سفیر ایران و مدیر هماهنگ‌کننده کشورهای قاره آسیا در این مجمع جهانی، انتخاب شده است.
انتهای پیام/
افتخاری دیگر از یک‌ بانوی‌ ایرانی سحر مغفرت

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار