مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خبر داد:

توزیع 2.7 میلیون شیر پاکتی بین 338 هزار دانش آموز آذربایجانی در مدارس

1402/10/18 - 22:21 - کد خبر: 106440 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از توزیع بیش از2.7میلیون پاکت شیر در مدارس استان طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: هر هفته دو نوبت شیر پاکتی ۲۰۰ سی سی فرادمای استرلیزه در بین ۳۳۸ هزار و ۸۰ دانش‌آموز مدارس ابتدائی دولتی استان توزیع می‌شود.

به گزارش نصر، مسعود سعادتی امروز در جلسه کارگروه توزیع شیر استان اظهار کرد: توزیع شیر در راستای تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان اجرا شده و دو میلیون و ۷۰۴ هزار و ۶۴۰ پاکت شیر در آذر ماه در ۳۹ منطقه توزیع شده و طرح با همت جدی اعضای کارگروه توزیع شیر در مدارس در حال انجام است.
وی گفت: تمام مسئولیت‌ها در این حوزه مشخص بوده و همه اعضا باید اقدامات و همکاری‌های لازم در راستای اجرای بی‌نقص پروژه شیر مدارس را انجام دهند.
سعادتی بر لزوم دقت و اتخاذ تدابیر لازم از تولید گرفته تا توزیع و تحویل شیر در مدارس تاکید کرد و افزود: کیفیت و سلامت پاکت‌های شیر تا هنگام رسیدن به دست مصرف‌کننده باید تضمین شده باشد و دانش‌آموزان بدون هیچ مشکلی، این محصول را که با هدف تامین سلامت آنان توزیع می‌شود، دریافت کنند.
این مقام مسئول تاکید کرد: مدیران مدارس باید نظارت تمام و کمال به هنگام تحویل شیر داشته داشته و اقدام به ثبت آمار سامانه سحا کرده و دستورالعمل‌های لازم در این خصوص را رعایت کنند؛ همچنین باید ساز و کارهایی اتخاذ شود تا دانش آموزان شیر را به محض دریافت، مصرف کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه این جلسه از عملیاتی شدن ۱۵ درصدی پروژه توزیع شیر در استان در کم‌تر از دو ماه خبر داد و گفت: پروژه توزیع شیر پس از شش سال وقفه به همت دولت سیزدهم آغاز شده و که آذربایجان شرقی در این زمینه جزو استان های پیشتاز است.
سعادتی ادامه داد: در این طرح مقرر شده است هر هفته دو نوبت شیر پاکتی ۲۰۰ سی سی فرادمای استرلیزه در بین ۳۳۸ هزار و ۸۰ دانش‌آموز مدارس ابتدائی دولتی استان توزیع شود.
در ادامه این جلسه کارشناسان اداره بهبود سلامت و تغذیه، بهداشت محیط و مدارس مرکز بهداشت آذربایجان شرقی و اداره استاندارد به ارائه نکته نظرات خود در این زمینه پرداختند. لزوم استفاده از خودروهای استاندارد برای حمل و نقل شیرها، ارائه گزارش در صورت وجود بادکردگی و مخدوش بودن و یا نداشتن برچسب روی پاکت شیرها، اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از چاقی کودکان و نوجوانان و برنامه‌های حمایتی غذایی مانند آهنیاری دانش‌آموزان دختر دوره اول و دوم متوسطه و توزیع ویتامین دی در مدارس را از جمله اقدامات مرکز بهداشت استان به این منظور، به شمار می‌آیند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان این جلسه طی برقراری ارتباط تصویری، گزارش عملکرد چند منطقه از استان را مورد بررسی قرار داد.
انتهای پیام/
توزیع 2.7 میلیون شیر پاکتی بین 338 هزار دانش آموز آذربایجانی در مدارس خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار