رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد:

رتبه اول کشوری اردبیل در جذب تسهیلات شهرک‌های گلخانه‌ای

1398/10/08 - 14:15 - کد خبر: 10644 نسخه چاپی

نصر: رئیس جهاد کشاورزی اردبیل گفت: از نظر مساحت احداث سازه گلخانه و جذب تسهیلات شهرک‌های گلخانه‌ای استان اردبیل از رتبه اول کشوری برخوردار است.

به گزارش نصر به نقل از مهر، خلیل نیکشاد پیش از ظهر امروز در دیدار با کارکنان و عوامل مستقر در شهرک گلخانه‌ای اردبیل عنوان کرد: پیش بینی طرح اقتصاد مقاومتی در زمینه توسعه سطح گلخانه‌های کشور در سال جاری سه هزار و ۶۶۳ هکتار بوده که سهم استان اردبیل ۱۱۰ هکتار پیش بینی شده است.
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل یادآور شد: بررسی طرح‌های مرتبط با این بخش از اجرای ۹۰ هکتاری و پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی توسعه سطح گلخانه در اردبیل خبر می‌دهد.
وی افزود: در خصوص اهم اقدامات انجام شده در جهت توسعه گلخانه‌ها در سال جاری می‌توان به انجام فرایند انتقال سند مربوط به شهرک گلخانه‌ای مغان بنام شرکت شهرک‌های کشاورزی، واگذاری، انعقاد قرارداد و تحویل زمین به میزان ۷۰۰ هکتار به سرمایه گذاران واجد شرایط جهت دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ هفت هزار میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد قراردادهای کل کشور و رتبه اول کشوری در قرارداد و واگذاری اراضی و انجام مطالعات تفصیلی و اجرایی مربوط به شهرک گلخانه‌ای مغان در سطح هزار هکتار و شروع مطالعات تفصیلی ۵۰۰ هکتار مابقی در مراحل پایانی است، اشاره کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص اجرای زیر ساخت و احداث سازه‌ها نیز افزود: استان اردبیل از رتبه اول کشوری از نظر مساحت احداث سازه گلخانه و جذب تسهیلات شهرک‌های گلخانه‌ای برخوردار است.
وی ادامه داد: اجرای زیرساخت فاز نخست شهرک گلخانه‌ای مغان در سطح ۲۰۰ هکتار شامل تسطیح، خیابان کشی، احداث استخر پنج هزار متر مکعبی، تأمین برق به مقدار ۱۲ مگاوات و اجرای عملیات نیرورسانی به شهرک گلخانه‌ای مغان به طول ۱۷ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل پست ۶۳ مغان و اقدام جهت تأمین برق مورد نیاز شهرک‌های گلخانه‌ای مغان و خداآفرین به مقدار ۵۰ مگاوات با احداث پست ۶۳ کیلوولت جدید، تأمین برق فازهای پنج گانه شهرک گلخانه‌ای مغان تا ورودی فازهای شهرک با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و عقد قرارداد با شرکت توزیع نیروی برق استان جهت اجرای عملیات از مهمترین فعالیت‌های سازمان جهاد کشاورزی در حوزه توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در استان است.
نیکشاد یادآور شد: معرفی سرمایه گذاران شهرک‌های گلخانه‌ای استان جهت دریافت تسهیلات بانکی به میزان حدود ۷۰۰ میلیارد ریال انجام پذیرفته که تا کنون ۱۸۰ میلیارد ریال آن جذب و مابقی در مرحله استعلام بانکی و عقد قرارداد قرار دارند.
انتهای پیام/
رتبه اول کشوری اردبیل در جذب تسهیلات شهرک‌های گلخانه‌ای خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار