فرماندار شهرستان آذرشهر خبر داد:

لزوم تامین حاملهای انرژی برای صنایع شهرک صنعتی سلیمی

1402/10/18 - 22:17 - کد خبر: 106439 نسخه چاپی

نصر: فرماندار شهرستان آذرشهر گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر واحد‌های صنعتی شهرک صنعتی شهید سلیمی با مشکل تامین حامل‌های انرژی مواجه هستند.

به گزارش نصر، محمودیان در جلسه کارگروه رفع موانع تولید با محوریت تامین آب و برق پایدار واحد‌های تولیدی افزود: دستگاه‌های متولی باید تدبیر کنند تا واحد‌های صنعتی در تامین آب، برق و گاز با مشکلی مواجه نشوند
وی ادامه داد: با اصلاح زیر ساخت‌ها و استاندارد سازی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهید سلیمی و بازچرخانی آب تصفیه شده، می توان بخشی از نیاز تولید صنایع این شهرک را تامین کرد و دستگاههای متولی باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان نیز در این جلسه گفت: برای توسعه واحد‌های صنعتی و هچنین فاز ۲ شهرک صنعتی شهید سلیمی با مشکل کمبود آب و برق مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: همه زیر ساخت‌های لازم در فاز دوم شهرک صنعتی شهید سلیمی مهیا شده است و آماده واگذاری به سرمایه گذاران و صاحبان صنایع هستیم، اما به علت نبود برق در فاز دوم امکان واگذاری قطعات وجود ندارد.
فیض زاده افزود: بخشی از آب شرب شهرک صنعتی از طریق خرید و حفر سه حلقه چاه تامین می‌شود و منتظر صدور مجوز اداره امور آب هستیم.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: به منظور جبران بخشی از کمبود برق واحد‌های صنعتی و با هدف اصلاح الگوی مصرف برق با یک شرکت دانش بنیان تفاهم نامه همکاری امضا شده است که در این صورت در مصرف برق واحد‌های صنعتی صرفه جویی خواهد شد.
شهرک صنعتی شهید سلیمی بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شمال غرب کشورمان است که در شهرستان آذرشهر آذربایجان شرقی واقع شده است و حدود ۲۸ هزار نفر در ۷۹۰ واحد تولیدی این شهرک مشغول به کار هستند.
انتهای پیام/
لزوم تامین حاملهای انرژی برای صنایع شهرک صنعتی سلیمی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار