خبر/

درخشش ورزشکار تبریزی در مسابقات پرورش اندام ترکیه

1402/10/18 - 13:11 - کد خبر: 106414 نسخه چاپی

نصر: امیر نصیر با درخشش در مسابقات جهانی فدراسیون معتبر آی اف بی بی ترکیه(جام سانتونجا) به مقام نائب قهرمانی دست یافت.

به گزارش نصر، امیر نصیر ورزشکار تبریز پرورش اندام با درخشش در مسابقات جهانی فدراسیون معتبر IFBB ترکیه(جام سانتونجا) در رده پرورش اندام انتخابی مسابقات جهانی حرفه ای ها با مربی گری مهدی اسلامی به مقام نائب قهرمانی دست یافت.
مهدی اسلامی مربی این ورزشکار در حاشیه مسابقات انتخابی جهانی حرفه ای ها ضمن تاکید بر بالا بودن سطح مسابقات گفت: هر سال این مسابقات در سطح بالا و قابل توجه برگزار می شود که امسال نیز با تغیرات محسوس و قابل توجه برگزار شد.
وی ادامه داد: این مسابقات تجربه بسیار خوب و بین المللی برای ورزشکاران است که خود را بتوانند در سطح بین المللی خود را نشان دهند.
مربی امیر نصیر نائب قهرمان مسابقات ترکیه درخصوص پشتکار این ورزشکار گفت: امیر نصر از چهارسال پیش به صورت حرفه ای در حال ورزش است و یکی از ورزشکاران حرفه ایی با پشتکار بالا بوده که در این مدت توانسته دو بار قهرمان استان، دو بار نائب قهرمان مسابقات تهران و توانست در اولین حضور خود در مسابقات بین المللی نائب قهرمان شود.  
مهدی اسلامی به حریفان امیر نصیر اشاره کرد و اذعان داشت: چون سطح مسابقات بین المللی است و اکثر ورزشکاران برای انتخابی مسابقات جهانی حرفه ای ها تلاش می کنند، رقیبان از کشورهای سوئد، روسیه، ایتالیا، آلمان، اتریش و ترکیه حضور داشتند.
مهدی اسلامی به تفاوت سطح امکانات ورزشکاران ایران و خارجی اشاره کرد و گفت: ورزشکاران پرورش اندام ایران با هزینه های بالایی با عشقی که به این ورزش دارند تلاش می کنند و با همین امکانات کم می توانند در رده های بزرگ و بین المللی خودنمایی کنند اما دریغ از یک اسپانسر مالی که برای ورزشکاران خارجی این مسایل چالش مسابقات آنها نیست.
مربی اسلامی اذعان داشت: ورزشکاران ایرانی از نظر بدن بهترین ژنتیک پشتکار را در پرورش اندام دارا هستند اما با امکانات ناقص، محدود و بدون اسپانسر مالی نمی توانند به صورت حرفه ای این ورزش را ادامه دهند در صورتی که در همین مسابقات ورزشکاران بقیه کشورها با دارا بودن اسپانسر های مالی با خودروهای شخصی و تمرینات vip پا در این مسابقات گذاشتند.
وی ادامه داد: ورزشکاران اگر حامی مالی داشته باشند در خود استان پتانسیل هایی وجود دارد که می توانند در عرصه های بین المللی پرچم کشورمان را بالا ببرند.
وی در پایان گفت: توصیه من به جوانان و کسانی که علاقه مند به این ورزش هستند این است که در این ورزش عجله نباید بکنند و سعی کنند پله پله مراحل پیشرفت را طی کنند چرا که هیچ قهرمانی یکشبه قهرمان نشده است و پشت هر مقام قهرمانی سال ها ریاضت و سختی پنهان هست.
انتهای پیام/
درخشش ورزشکار تبریزی در مسابقات پرورش اندام ترکیه نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار