مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل؛

۹۴ درصد روستاهای استان اردبیل تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفت

1398/10/08 - 14:30 - کد خبر: 10641 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اعلام‌کرد: ۹۴ درصد روستاهای استان سردسیر و کوهستانی اردبیل تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفته است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار اسماعیلی امروز در مصاحبه با خبرنگار گفت: شرکت گاز استان تاکنون به هزار و ۲۹۱ روستای استان در ۱۱ شهرستان گازرسانی کرده است.
وی با اشاره به افزایش سه برابری گازرسانی به روستاهای استان در دوره خدمت دولت یازدهم و دوازدهم افزود: گازرسانی به ۸۹۱ مورد از این روستاها در ۶ سال اخیر انجام شده است.
بر اساس آمارهای موجود، از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در هزار و ۸۵۹ روستا سکونت دارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اضافه کرد: هم‌اکنون عملیات گازرسانی به ۱۱۶ روستای سردسیر در مناطق سخت‌گذر، برف‌گیر و کوهستانی استان در حال اجراست.
وی اضافه‌کرد: با اتصال این روستاها به شبکه گاز کشور در ایام دهه فجر امسال، میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان اردبیل از گاز لوله‌کشی شده به ۹۸ درصد خواهد رسید.
اسماعیلی از بهره‌مندی ۴۸۳ هزار خانوار استان اردبیل از نعمت گاز طبیعی خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از ۳۵۷ هزار مشترک شهری و بیش از ۱۲۵ هزار مشترک روستایی هستند.
وی همچنین تعداد انشعابات نصب شده در استان را ۲۳۵ هزار و ۵۹۵ مورد ذکر کرد و افزود: از این تعداد ۶ هزار و ۹۸ مورد در ۹ ماه سال جاری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل میزان پوشش شبکه گازرسانی در مناطق ۲۹ گانه شهری استان اردبیل را ۱۰۰ درصد اعلام‌کرد و ادامه‌داد: تمامی ساکنان شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
اسماعیلی بیان‌کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۵ کیلومتر به خطوط شبکه گازرسانی این استان اضافه شده و مجموع شبکه‌گذاری گاز به بیش از ۹ هزار و ۵۶۰ کیلومتر رسیده است.
وی اظهارداشت: با بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا تا سال ۱۴۰۰ و با رسیدن روستاهای دارای گاز استان به بیش از ۹۸ درصد، پرونده گازرسانی روستایی بسته می‌شود.
به گزارش ایرنا، میزان مصرف گاز استان اردبیل در سال گذشته دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون متر مکعب بوده و نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و بخش خانگی بزرگترین مصرف‌کنندگان گاز در این استان بوده‌اند.
۳۹ درصد از گاز استان اردبیل در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، ۴۳ درصد در بخش خانگی، ۹ درصد توسط جایگاه‌های سی.ان.جی و ۹ درصد نیز توسط بخش صنعت مصرف می‌شود.
هم‌اکنون هزار و ۳۶۵ واحد صنعتی، ۶۶ جایگاه سی.ان.جی و نیز ۴۸۲ هزار مشتری خانگی در استان اردبیل به خطوط گازرسانی کشور متصل هستند.
انتهای پیام/
۹۴ درصد روستاهای استان اردبیل تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار