ابراز تمایل شرکت ماشین سازی برای احیای قدیمی ترین تیم فوتبال تبریز

1402/10/17 - 16:38 - کد خبر: 106361 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل شرکت ماشین سازی تبریز از تمایل خود برای بازگشت و احیای تیم فوتبال این کارخانه خبر داد و گفت: علاقمند به بازگشت تیم فوتبال قدیمی خود به کارخانه هستیم.

به گزارش نصر، داوود یعقوبی بقا با حضور در جمع تعدادی از پیشکسوتان تیم فوتبال ماشین سازی تبریز، با تاکید بر اینکه مجموعه شرکت ماشین سازی علاقمند به احیای تیم فوتبالش است، افزود: با وجود پیگیری‌های مستمر در این زمینه از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سازمان گسترش صنایع نوسازی، متاسفانه به دلیل اینکه سهام ۱۰۰ درصد کارخانه دولتی است، بر این اساس منع قانونی در خصوص تیمداری حرفه ای وجود دارد.
وی با ابراز تاسف از اینکه در سال های گذشته تیم ماشین سازی بدون کارشناسی از کارخانه جدا شده است، اظهار کرد: تیم فوتبال ماشین سازی که برند (نام تجاری) قوی و قابل اتکا برای آذربایجان و کارخانه بود به کسانی واگذار شد که اهلیت و کننده کار نبودند و بزرگترین ضربه را به تیم فوتبال ریشه دار و مردمی ماشین سازی تبریز وارد کردند.
یعقوبی بقا ادامه داد: پیشنهاد می کنم برای احیای تیم فوتبال ماشین سازی کار گروهی از طرف تعدادی از بزرگان و پیشکسوتان تیم و نمایندگان کارخانه تشکیل و با مشارکت مسئولین استانی جلسه ای در محل استانداری برگزار شود.
وی گفت: در این کارگروه نسبت به پاسخگو کردن شخص یا اشخاصی که وضع تیم را به این مرحله رساندند، باید اقدام شود و کارخانه آمادگی کامل دارد تا در صورت رفع مشکلات تیم و پرداخت بدهی های خارجی همکاری های لازم و کافی را در خصوص تامین زمین ورزشی و اسکان تیم انجام دهد.
یعقوبی بقا با ابراز خرسندی از حضور در جمع بزرگان ورزش ماشین سازی و پیشکسوتان این تیم، برای همه گونه همکاری با جمع پیشکسوتان برای احیای تیم فوتبال ماشین سازی ابراز تمایل کرد.
تعدادی از پیشکسوتان تیم فوتبال ماشین سازی تبریز نیز در این دیدار با بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پیرامون وضع اسفناک این تیم، خواستار رفع موانع و انتقال سریع مالکیت تیم به کارخانه مطابق سال‌های گذشته شدند.
 
 
 دوران اوج تیم ماشین سازی تبریز در دهه ۱۳۷۰ با سرمربیگری ناصر حجازی و با حمایت کارخانه

باشگاه ماشین سازی تبریز به عنوان قدیمی ترین تیم آذربایجان از دهه ۱۳۸۰ که توسط کارخانه سلب مدیریت شد، تاکنون توسط نهادها و افراد مختلف از جمله شهرداری تبریز، باشگاه دبیری، محمدرضا زنوزی و هیات فوتبال آذربایجان شرقی اداره شده است و در آخرین مورد امتیاز این باشگاه از حدود سه سال پیش به شخصی به نام « یونس قربانی» واگذار شد.
این در حالی است که از مدت ها قبل هواداران و پیشکسوتان ماشین سازی تبریز به شدت خواستار بازگشت مالکیت این تیم ریشه‌دار تبریز به کارخانه هستند و حتی در این زمینه چندی پیش عده ای از هواداران به نمایندگی از هواداران تیم فوتبال ماشین سازی این مطالبه را با وزارت ورزش و جوانان مطرح کردند.
تیم فوتبال ماشین سازی تبریز پس از انتقال مالکیت به بخش خصوصی، در سراشیبی سقوط و نابودی قرار گرفت و با سقوط از لیگ برتر و در ادامه سقوط از لیگ دسته یک، پارسال در دسته ۲ نیز موفق به ادامه بازی ها نشد و به طور کلی از صحنه ورزش استان و کشور خارج شد.
در حال حاضر ادامه حیات این تیم ریشه دار فوتبال تبریز در هاله ای از ابهام است.
به عقیده هواداران این تیم، تنها راه برون رفت از این بحران و مشکل، واگذاری و بازگرداندن مالکیت آن به کارخانه ماشین سازی تبریز است.
چندی پیش نیز مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در گفت وگویی با ایرنا، تنها راه رفع مشکلات تیم ماشین سازی را بازگشت به کارخانه اعلام و اظهار کرد، نظر نهایی و قطعی این اداره کل احیای ماشین سازی از طریق خود کارخانه است.
انتهای پیام/
ابراز تمایل شرکت ماشین سازی برای احیای قدیمی ترین تیم فوتبال تبریز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار