خبر/

بیست و هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر سهند-تبریز آغاز شد

1402/10/17 - 16:34 - کد خبر: 106360 نسخه چاپی

نصر: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند با حضور هنرمندانی از هشت استان کشور در تبریز آغاز شد.

به گزارش نصر، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به حضور ۳۲۰ هنرمند در قالب ۲۹ گروه نمایشی در این جشنواره، گفت: از این تعداد ۱۸ گروه نمایشی در بخش صحنه ای و ۱۱ گروه در بخش نمایش خیابانی شرکت کرده اند.
علی محرمی افزود: گروه های نمایشی منتخب از استان های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان، اردبیل، همدان، خراسان رضوی، کردستان و قزوین در این جشنواره شرکت دارند.
وی با اشاره به اینکه چهار گروه نمایشی نیز در بخش خیابانی و به صورت میهمان و افتخاری از تبریز در این جشنواره شرکت دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس قاعده جشنواره های تئاتر منطقه ای، گروه های نمایشی منتخب آذربایجان شرقی در این جشنواره حضور ندارند.
به گزارش ایرنا، همزمان با افتتاح جشنواره منطقه ای تئاتر سهند-تبریز، نمایش "کافه سایه" نوشته ابراهیم عادل نیا به کارگردانی الهام حیدریان از آذربایجان غربی در پلاتو استاد قبه زرین به صحنه رفت.
بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه به مدت سه روز برگزار می شود و گروه های نمایش صحنه ای در مجموعه تئاتر شهر تبریز روی صحنه می روند و روزانه ۶ نمایش در این مجموعه اجرا می شود.
در مدت برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر سهند-تبریز تعداد ۱۸ گروه تئاتر صحنه ای در تئاتر شهر و ۱۵ گروه تئاتر خیابانی در مجتمع های لاله پارک، ستاره باران و اطلس به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
انتهای پیام/
بیست و هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر سهند-تبریز آغاز شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار