امام جمعه تبریز:

آیت‌الله مصباح در تولید اندیشه دینی کم‌نظیر بود

1402/10/17 - 14:34 - کد خبر: 106349 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به آثار و تالیفات بدیع آیت الله فقید مصباح یزدی، گفت: وی در تولید اندیشه دینی و کتب راهگشا کم نظیر و در توسعه تفکرات دینی در کشور بسیار تاثیرگذار بود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد ارتحال آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، حضور انقلابی در میدان های مختلف مورد نیاز نظام اسلامی را از دیگر ویژگی های ممتاز آیت الله مصباح عنوان و اظهار کرد: شخصیت علمی، فقهی و انقلابی ایشان به حدی است که بارها مورد تمجید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه آیت الله مصباح جایگاه یگانه ای برای مقام رهبری داشت، افزود: این جایگاه به دلیل تلاش ها و مجاهدت های این علامه عالی مقدار در منظومه فکری و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است.
آل هاشم تفاسیری همچون برکت ماندگار حوزه، صاحب حرف نافذ، سطح بالای علمی و معنوی، دارای بصیرت و صفا، منبع فکری و اندیشه بی غل و غش در معارف اسلامی، شخصیت جامع علمی و فکری، روشنفکری برجسته و دارای اخلاص و تقوی را از جمله تعابیر بی مانند مقام رهبری از آیت الله مصباح یزدی بیان کرد که نشان دهنده جایگاه علمی و فکری وی است.
وی ولایت پذیری و علم سرشار و تواضع خالصانه را از جمله ویژگی های برجسته آیت الله مصباح خواند که نام و یاد او را در تاریخ ایران اسلامی جاودانه کرده است و بر همین اساس اندیشه او در متن انقلاب زنده است و زنده خواهد ماند.
فرزند آیت الله مصباح یزدی نیز در این مراسم با اشاره به خصوصیات فردی و اجتماعی پدر، گفت: ارادت قلبی، ایمانی و عاطفی وی به ایشان و مقام رهبری جاری و ساری بود که این موضوع نشات گرفته از اندیشه های والای نظریه ولایت فقیه بود.
حجت الاسلام دکتر علی مصباح یزدی ادامه داد: نگرش آیت الله مصباح به موضوع ولی فقیه ، نایب امام زمانی (عج) بود که بر همین مبنا عاشق و دلداده مقام رهبری بود و از عمق جان به این موضوع باور داشت.
وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح در تبیین نظام ولایت فقیه عملکردی منحصر به فرد داشت، یادآور شد: او به واقع نحوه و چگونگی فکر کردن را به ما یاد داد و از مبانی دینی و اسلامی به انواع شبهات و پرسش های نسل جوان و جدید به طور منطقی پاسخ داد.
به گزاش ایرنا، محمدتقی مصباح یزدی در سال ۱۳۱۳ در شهر یزد به دنیا آمد و پس از عمری پربار و مجاهدت در راه تثبیت نظام اسلامی ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۹ چشم از جهان فرو بست.
او بنیانگذار و رئیس موسسه آموزشی و پژوهش امام خمینی، نماینده ادوار مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و یکی از استادان بنام حوزه علمیه قم بود.
انتهای پیام/
آیت‌الله مصباح در تولید اندیشه دینی کم‌نظیر بود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار