مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی:

رسانه‌ها در جلب مشارکت بانوان در برنامه‌های فرهنگی نقش بسزایی دارند

1402/10/17 - 14:33 - کد خبر: 106348 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: رسانه‌ها به عنوان مبلغان عرصه‌های مختلف جامعه، در جلب مشارکت بانوان در برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نقش بسزایی دارند.

به گزارش نصر، «زهرا کوهی» روز یکشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران و رسانه های فعال در حوزه زنان و خانواده آذربایجان شرقی، افزود: با وجود اینکه بانوان این استان دغدغه های زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند ولی کمتر در این امور مشارکت می کنند.
وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اظهار کرد: رسانه ها به عنوان اصلی ترین ابزارهای اطلاع رسانی و تاثیرگذار در جامعه باید با فرهنگ سازی در جامعه و آگاهی بخشی به بانوان، میزان مشارکت آنان در انتخابات را افزایش دهند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مردان در کنار فعالیت های اقتصادی در حوزه های سیاسی و اجتماعی بیشتر فعالیت دارند، گفت: فعالیت بانوان در جامعه بیشتر فردی و در حوزه های فرهنگی و دینی است در صورتی که باید در سایر حوزه ها نیز حضور فعالی داشته باشند.
کوهی، ادامه داد: رسانه ها در ترغیب و ایجاد انگیزه در بانوان برای افزایش مشارکت در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و در این زمینه می توانند با دستگاه های متولی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تاثیرگذاری بانوان در عرصه انتخابات و بالا بودن میزان شناخت این قشر از مسایل جامعه، یادآور شد: ایجاد حرکت جمعی از سوی رسانه ها و فرهیختگان جامعه برای رشد و توسعه اندیشه ورزی بانوان در عرصه های مختلف موجب افزایش میزان مشارکت این قشر در این عرصه ها می شود.
کوهی، از خبرنگاران به عنوان منادیان عرصه رسانه نام برد و افزود: دفتر امور زنان و خانواده استانداری با تدوین و اجرای برنامه های مختلف مانند «بانوان پیشکسوت محلات» و «مادر دیروز، امروز و فردا» به دنبال ایجاد شبکه ای از بانوان فعال در استان است تا میزان مشارکت آنان در عرصه های مختلف جامعه را افزایش دهد.
در این مراسم از جمعی از خبرنگاران و فعالان حوزه زنان و خانواده استان تجلیل شد.
انتهای پیام/
رسانه‌ها در جلب مشارکت بانوان در برنامه‌های فرهنگی نقش بسزایی دارند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار