بی توجهی به توصیه های هواشناسی در سبلان حادثه آفرید

1402/10/17 - 10:22 - کد خبر: 106319 نسخه چاپی

نصر: میر علی آقا سیدی با ابراز تاسف فوت دو کوه نورد تبریزی در منطقه سبلان اظهار کرد:از ساعات اولیه گزارش از طریق هلال احمر و هیئت کوه نوردی استان اردبیل پیگیر موضوع بودیم و با اعزام چندین تیم امدادی و جستجو از اردبیل در تلاش برای یافتن حادثه دیدگان بودیم وبه دلیل شرایط نامساعد جوی امکان امداد هوایی هم میسر نبود.

به گزارش نصر، رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی ضمن تسلیت این حادثه تلخ به جامعه کوه نوردی و خانواده های بازماندگان افزود:فعالیت های کوه نوردی حتما زیر نظر باشگاه ها و مربیان مجرب و با کسب آموزش های لازم انجام گیرد.
 آقاسیدی توجه به توصیه های هواشناسی را بسیار مهم قلمداد کرد و تاکید کرد:برای جلوگیری از تکرار این حوادث تلخ ضمن توجه به تجارب گذشته باید آموزش و استفاده از تکنولوژی هایی همچون جی پی اس،موقیت یاب با موبایل به خوبی فرا گرفته شوند.
 گفتنی است  سه کوهنورد تبریزی که روز جمعه به قصد صعود به قله سبلان به منطقه رفته بودند، به علت شرایط نامساعد جوی مفقود شدند که امدادگران استان اردبیل پس از ساعت‌ها جستجو روز شنبه  ۲ کوهنورد زن به نام های معصومه رفیعی و نادره دمشقی را در حالی که به دلیل سرمازدگی (هیپوترمی) جان خود را از دست داده بودند و نفر سوم علی نجفی را که دچار مصدومیت شده بود در یخچال شمال شرقی سبلان یافته و اورژانس انتقال دادند.
انتهای پیام/
بی توجهی به توصیه های هواشناسی در سبلان حادثه آفرید نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار