مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صنعت مطرح کرد:

لزوم رقابتی شدن بازار خودرو/ چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت خودرو کشور است

1402/10/17 - 10:59 - کد خبر: 106305 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در نمایشگاه اتوشو تبریز گفت: صنعت خودرو با تکیه بر زنجیره ارزش، افزایش داخلی‌سازی و توسعه محصول، رقابت‌پذیر خواهد شد و همچنین می‌تواند زمینه فعالیت در فناوری‌های نوین را فراهم کند به گونه ای که شاهد تحول در این حوزه باشیم.

 


به گزارش نصر، عبدالله توکلی‌لاهیجانی در حاشیه بازدید از سالن گروه خودروسازی سایپا در سومین نمایشگاه بین‌المللی اتو شو (خودروهای سبک و سنگین) با تاکید بر اینکه صنعت خودرو بایستی به سمت رقابتی شدن حرکت کند تا شاهد رشد مضاعف در این حوزه باشیم،‌ اظهارداشت: خودروسازان از طریق توسعه محصول و استفاده از فناوری‌های نوین می‌توانند خودروهای کیفی و رقابت پذیر تولید کنند. یکی از اقداماتی که گروه خودروسازی سایپا با جدیت در حال پیگیری است، توسعه محصول است، به عنوان مثال خودروی سهند که با همت متخصصان این مجموعه طراحی و تولید شده است، به زودی به بازار عرضه خواهد شد. 
 
خودروسازان به رویکردهای جدید خودرویی توجه کنند
وی گفت: تولیدکنندگان خودرو، در مورد فناوری‌های نوین صنعت خودرو می‌توانند رویکردهای متعددی را پیگیری کنند. این رویکردها شامل ‌برقی‌سازی، خودروهای متصل، همجوشی داده‌ها و خودروهای حمل و نقل اشتراکی و خودران است. حرکت به این سمت  چهره خودروسازی کشور را تغییر می‌دهد و حتی این فرصت را فراهم می‌کند که خودروسازان کشورمان در بازارهای جهانی نقش آفرین شوند. 

چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت خودرو کشور است
مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت با تاکید بر اینکه چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت خودرو کشور است، ‌اظهارداشت: از ابتدای دولت سیزدهم،‌توانسته‌ایم از مسیرهای سخت صنعت خودرو عبور کنیم و در حال حاضر ضمن فاصله گرفتن از تولید شکننده سال‌های گذشته به تولید حدود یک میلیون دستگاه خودرو دست یافته ایم.
انتهای پیام/
لزوم رقابتی شدن بازار خودرو/ چشم‌انداز خوبی در انتظار صنعت خودرو کشور است گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار