معاون استاندار آذربایجان شرقی:

قانون انتخابات مترقی تر شده است

1402/10/16 - 23:33 - کد خبر: 106300 نسخه چاپی

نصر: معاون سیاسی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: امسال قانون انتخابات شاهد تغییراتی بوده و نسبت به گذشته مترقی تر شده است.

به گزارش نصر، تراب محمدی روز شنبه در نشست فصلی مدیران مدارس ناحیه چهار آموزش و پرورش تبریز ادامه داد: برای حضور تمام جریان های سیاسی در انتخابات پیش ثبت نام کاندیداهای مجلس تغییر کرد و به دنبال آن فضا بازتر شد. در استان ما ۲۴۹۶نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۳۲۵ ثبت نام نهایی انجام دادند که از لحاظ آماری ۲ برابر مجلس یازدهم بود.
وی افزود: از این تعداد ثبت نام کننده ۴۴۶ نفر موفق شدند صلاحیت خود را از هیئت های اجرایی و نظارت دریافت کنند و احتمال افزایش این آمار پس از مرحله اعتراضات وجود دارد.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری بر چهار راهبرد امنیت، سلامت، مشارکت حداکثری و رقابت تاکید ویژه ای دارند، تبیین حضور حداکثری در انتخابات رسالت سنگینی است که بر دوش مسوولان است و وظیفه داریم مردم را برای حضور در پای صندوق های رای تشویق کنیم، چرا که دشمن به صورت شبانه روزی تلاش می کند مانع حضور مردم در انتخابات شود.
محمدی به عدم دخالت مجریان در روند انتخابات تاکید کرد و اظهارداشت: مجریان انتخابات حق موضع گیری بر له یا علیه کاندیدایی را ندارند، اما برای حضور حداکثری مردم باید تلاش کرد.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی گفت: امسال تدابیر خوبی برای برگزاری انتخابات اندیشده شده است؛ برای مثال تعرفه های رای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری یکپارچه سازی شده و در یک برگ تجمیع شده است تا رای دهی به سهولت انجام شود.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
مردم آذربایجان شرقی از ۱۳ حوزه انتخابیه ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
انتهای پیام/
قانون انتخابات مترقی تر شده است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار