معاون وزیر ارتباطات:

اینترنت 4G تا پایان سال به ١٠٠ درصد روستاهای بیشتر از ٢٠ خانوار می‌‌رسد

1402/10/16 - 15:55 - کد خبر: 106274 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر ارتباطات گفت: تا آخر امسال ۱۰۰ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار شبکه دسترسی 4G را خواهند داشت. در جمعیت شهری هم تا انتهای سال آینده پوشش ۱۰ درصد 5G را داریم و تا انتهای امسال هشت میلیون خانوار شهری را تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌دهیم.

به گزارش نصر، امیر لاجوردی در کنفرانس ملی تحول دیجیتال بانک و بیمه با بیان اینکه  تحول دیجیتال در حوزه بیمه و بانکداری با هدف وفاداری مشتریان و ایجاد رقابت و شخصی سازی به ازای هر مشتری است که الزاماتی دارد، اظهار داشت: اگر در سه بخش حاکمیت، فناوری و زیرساخت این الزامات را ببینیم؛ در حوزه زیرساخت ارتباطی، هوش مصنوعی و مدیریت و تحلیل داده می‌توانیم اقداماتی را انجام دهیم. 
وی تاکید کرد: در زیرساخت ارتباطی با ظهور 4G انقلاب پلتفرمی در کشور رخ داد و ۸۰ درصد جمعیت شهری ما تحت پوشش این فناوری است. در 5G با هدف هوش مصنوعی، بلاکچین و... باید توسعه زیرساخت فیبر نوری را انجام دهیم. 
معاون وزیر ارتباطات گفت: طی قرار است در سه سال برای ۲۰ میلیون جمعیت دسترسی به فیبر نوری را تامین کنیم و در برنامه هفتم این ۲۰ میلیون پوشش به ۲۰ میلیون اتصال تبدیل شده که کاری سخت اما تحقق پذیر است. 
لاجوردی با بیان اینکه مهاجرت‌ها را در بخش فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و... داریم و باید روی این بخش کار کنیم، ادامه داد : در حوزه فناوری هم الزاماتی مثل نیروی انسانی و ابزارهای هوش مصنوعی مطرح است. 
وی افزود: در زمینه بهره‌برداری از داده‌ها به رغم تصویب قانون، بخش حریم خصوصی از چالش‌های مهم بوده که در سکوهای ایرانی مسئله مهمی است و این سکوها بیشتر تمرکز روی قوانین دارند تا سیاست‌های حریم خصوصی و باید در این زمینه تدبیر شود.
 رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد: تا آخر امسال ۱۰۰ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار شبکه دسترسی 4G را خواهند داشت. در جمعیت شهری هم تا انتهای سال آینده پوشش ۱۰ درصد 5G را داریم و تا انتهای امسال هشت میلیون خانوار شهری را تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌دهیم.
انتهای پیام/
اینترنت 4G تا پایان سال به ١٠٠ درصد روستاهای بیشتر از ٢٠ خانوار می‌‌رسد ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار