رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور؛

۲ هزار سامانه هوشمند در راه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود

1402/10/16 - 14:26 - کد خبر: 106260 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: تا پایان سال جاری دو هزار سامانه حمل و نقل هوشمند در طول راه‌های کشور نصب و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نصر، «منصور فخاران» روز شنبه در بازدید از مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی افزود: از این تعداد ۶۰ سامانه حمل و نقل هوشمند در آینده نزدیک به ۱۰۳ سامانه موجود استان اضافه می شود.
وی با بیان اینکه عمده این سامانه ها در بزرگراه شهید کسایی، آزادراه تبریز- زنجان و بزرگراه تبریز- اهر راه اندازی می شود، اظهار کرد: هدف مرکز مدیریت راههای کشور تسهیل سفر مسافران جاده ای است.
رییس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: برنامه اصلی این مرکز طوری است که اگر مسافری در طول سفر با مرکز مدیریت راه ها تماس بگیرد در تمام طول سفر همراه او باشیم و تمامی شرایط راه ها در طول سفر را به وی اطلاع رسانی کنیم.
فخاران، ادامه داد: توسعه سامانه داپ (داده کاوی اطلاعات پلاک خوان)، تجهیز تونل ها به دوربین های نظارت تصویری و کمک به اجرای راهداری از دیگر برنامه های مرکز مدیریت راه هاست.
وی یادآور شد: از دیگر برنامه های مهم این مرکز در افق پنج ساله، افزایش کارآیی سامانه های حمل و نقل هوشمند و ارتقای کارآیی نیروهای این مرکز است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با ارایه گزارشی از وضعیت سامانه های هوشمند حمل و نقل استان گفت: در زمان کنونی ۹۹ دستگاه کنترل سرعت، چهار سامانه توزین در حال حرکت، ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین و ۲۴ دوربین نظارت تصویری در استان فعال است و ابزار کنترل تردد جاده ای محسوب می شوند.
«اورجعلی علیزاده»، افزود: در ۹ ماه سالجاری ۲۹۳ هزار و ۴۹۰ تردد در راه های ارتباطی استان ثبت شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان در این مدت ۱۶میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه و تعداد وسیله نقلیه خروجی ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش نشان می دهد.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دو هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
۲ هزار سامانه هوشمند در راه‌های کشور راه‌اندازی می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار