خبر/

۴۴۶ داوطلب انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی تایید صلاحیت شدند

1402/10/16 - 13:28 - کد خبر: 106255 نسخه چاپی

نصر: بر اساس اعلام ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از مجموع یکهزار و ۳۲۵ داوطلب استان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحیت ۳۳.۶۶ درصد معادل ۴۴۶ نفر توسط هیات نظارت مرکزی تایید شده است.

به گزارش نصر، از مجموع یکهزار و ۳۲۵ داوطلب ثبت‌نام قطعی در استان، ۱۷ نفر انصراف و ۹۱ نفر هم به نظر هیات های اجرایی اعتراض نکرده بودند و در نهایت صلاحیت ۴۴۶ داوطلب باقیمانده در ۱۳ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی توسط هیات نظارت تایید شد.
بر اساس این گزارش ۵۲۲ نفر از داوطلبان تایید نشدند، ۸۸ نفر دیگر نیز صلاحیت احراز نکردند و همان طور که اشاره شد در مجموع، تعداد تایید صلاحیت ها در استان به ۴۴۶ داوطلب رسید.
استان آذربایجان شرقی با حدود چهار میلیون جمعیت، دارای ۱۹ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

چه کسانی در حوزه های انتخابیه استان آذربایجان شرقی تایید نشدند؟
بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگاران ایرنا در آذربایجان شرقی از ۱۹ نماینده استان به غیر از احمدعلیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ۱۷ نماینده دیگر باقی مانده تایید شدند.
حوزه انتخابیه تبریز شامل شهرستان های تبریز، اسکو، آذرشهر دارای ۶ کرسی است که از ۶ نماینده کنونی تنها احمد علیرضا بیگی تایید نشده است. 
البته هیأت نظارت در حوزه انتخابیه تبریز تنها احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز تأیید نکرده و مسعود پزشکیان و علیرضا منادی که در هیأت اجرایی تأیید نشده بودند در هیأت نظارت تایید شدند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، روح الله متفکرآزاد و محمدحسین فرهنگی نمایندگان فعلی تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم در هیأت اجرایی و هیات نظارت تایید شدند.
در هیأت‌های اجرایی انتخابات از نمایندگان فعلی مجلس، احمد علیرضا بیگی، مسعود پزشکیان و علیرضا منادی نمایندگان تبریز، الهوردی دهقان نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان و علیرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس شورای اسلامی مهر تأیید نگرفته بودند.
علیرضا نوری، نماینده مردم بستان‌آباد و الهوردی دهقان نماینده مردم ورزقان که در هیأت اجرایی تایید نشده بودند در هیأت نظارت تایید شدند و به این ترتیب از ۱۹ نماینده کنونی آذربایجان شرقی ۱۷ نماینده تایید صلاحیت شدند.
در بین افرادی که در آذربایجان شرقی تایید نشدند اسامی افراد زیر که شناخته شده بوده یا مسئولیت داشتند دیده می شود: 
۱- عباس رنجبر شهردار سابق تبریز
۲- علی رضا نوین شهردار سابق تبریز 
۳- احتشام حاجی پور شهردار سابق تبریز 
۴- اکرم حضرتی عضو سابق شورای اسلامی تبریز 
۵- کامبیز مهدی زاده 
۶- 
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
مردم آذربایجان شرقی از ۱۳ حوزه انتخابیه ۱۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.
انتهای پیام/
۴۴۶ داوطلب انتخابات مجلس در آذربایجان شرقی تایید صلاحیت شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار