وزیر صنعت:

جلوگیری از خام فروشی جهت گیری اصلی توسعه صنعتی کشور است

1402/10/15 - 22:50 - کد خبر: 106209 نسخه چاپی

نصر: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: جلوگیری از خام فروشی جهت گیری اصلی توسعه صنعتی کشور بوده و برنامه ریزی لازم در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش نصر،‌ عباس علی آبادی روز جمعه در دور دوم سفر استانی رییس جمهور و در جریان بازدید از یک واحد تولیدی در شهرستان ابهر در جمع خبرنگاران، افزود: این موضوع در صنعت فولاد شامل تمرکز بر تولید مقاطع فولادی است که ارزش افزوده بالایی دارد.
وی با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت های فناورانه ضامن ارتقای بهره وری در صنایع است،‌ گفت: استان زنجان پتانسیل بالایی در این زمینه دارد و این موضوع در تأسیس و راه اندازی واحدهای تولیدی جدید مشهود است.
علی آبادی خاطرنشان کرد: هموار کردن مسیر توسعه صنعتی در کشور پیامدهای مثبتی به همراه دارد و موجب رشد اشتغال در کشور می شود.
وی همچنین بر ضرورت تکمیل حلقه های تولید صنعت نساجی و فولاد در استان زنجان تاکید کرد و گفت: صنعت نساجی، صنعت مادر و پایه است و با خود اشتغال به همراه دارد.
این مسوول افزود: با توجه به آنکه صنعت نساجی یکی از نیازهای اساسی کشور بوده، توسعه آن در تمامی حلقه های زنجیره تولید الزامی است.
علی‌آبادی اضافه کرد: سرمایه در گردش در صنعت نساجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید دستگاه های مربوطه مذاکره کرد تا نیاز این صنایع را به منابع مالی تامین کنند.
استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی و صنعتی دارد.
به گزارش ایرنا،‌دور دوم سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به استان زنجان از امروز آغاز شده است.
در این سفر قرار است یک هزار و ۹۵ پروژه و پنج هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی( نهضت ملی،‌حمایتی و ...) جمعا به ارزش ۳۰۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شود.
مهمترین این پروژه ها احیا و افتتاح هشت واحد صنعتی وتولیدی بزرگ استان شامل آندیا فولاد،‌ فولاد آسین ابهر،‌ شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش ۴۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال،‌ افتتاح پنج هزار و ۸۶۷ واحد مسکونی با ۲۳ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۳۱ پروژه آموزشی، فرهنگی و ورزشی با دو هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار است.
برنامه حضور آیت الله رییسی رییس جمهور در استان زنجان در این سفر استانی با توجه به وقوع حادثه تروریستی در کرمان و شهادت و مصدومیت هموطنان،‌کمی تغییر کرد و برنامه دیدار عمومی رئیس جمهور به روز شنبه موکول شد.
انتهای پیام/
جلوگیری از خام فروشی جهت گیری اصلی توسعه صنعتی کشور است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار