فرماندار مراغه:

صلاحیت ۲۷ نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر تایید شد

1402/10/15 - 22:05 - کد خبر: 106205 نسخه چاپی

نصر: معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: ثبت‌نام ۷۴ داوطلب مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر نهایی شده بود که صلاحیت ۲۷ نفر از آنان از سوی شورای نگهبان تایید شد.

به گزارش نصر، «داود اسدیان» روز جمعه در گفت‌وگویی افزود: پاسخ استعلام‌ها و احراز صلاحیت‌ها روز گذشته از سوی شورای نگهبان به وزارت کشور ابلاغ شد که بر اساس آن، در این حوزه انتخابیه صلاحیت ۳۸ نفر تایید نشده و صلاحیت چهار نفر هم احراز نشده است.
 نتایج بررسی شورای نگهبان در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر: صلاحیت ۲۷ داوطلب مجلس دوازدهم تایید شد
وی با اشاره به اینکه پنج نفر باقیمانده فاقد شرایط ثبت‌نام اعلام شده است، بیان کرد: این افراد در بیشتر موارد نتوانستند گواهی لازم برای پنج سال سوابق اجرایی خودشان را ثبت کنند.
«اسدیان» اضافه کرد: فرمانداری‌های مراغه و عجب‌شیر دو روز فرصت دارند تا این نتایج را به داوطلبان ابلاغ کنند؛ ضمن توجه به اینکه پیامک‌هایی نیز به این افراد ارسال شده که حاوی نتایج استعلام‌ها و احراز صلاحیت‌ها و لینک اعتراض است.
وی ادامه داد: داوطلبان معترض به نتایج بررسی‌ها سه روز فرصت دارند تا از طریق این لینک، اعتراض خودشان را به شورای نگهبان ارسال کنند و شورای نگهبان نیز ۳۰ روز فرصت دارد تا به این اعتراض‌ها رسیدگی کند.
به گزارش ایرنا هیئت اجرایی شهرستان صلاحیت ۶۳ نفر از این داوطلبان را احراز کرده بود؛ انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی به همراه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری طی ۱۱ اسفند امسال برگزار شده و یک نفر از حوزه انتخابیه مراغه، عجب‌شیر و سراجو راهی خانه ملت می‌شود.
حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر با حدود ۳۲۰ هزار نفر جمعیت، هشت درصد از جمعیت آذربایجان‌شرقی را داراست و در این حوزه از هر چهار هزار و ۵۰ نفر، یک متقاضی برای ورود به مجلس دوازدهم ثبت‌نام نهایی کرده بود.
 انتهای پیام/
صلاحیت ۲۷ نفر در حوزه انتخابیه مراغه و عجب‌شیر تایید شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار