مدیر کل آموزش پرورش استان خبر داد:

افزایش سرانه مدارس شبانه روزی در آذربایجان شرقی

1402/10/15 - 12:54 - کد خبر: 106184 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان شرقی از افزایش سرانه مدارس شبانه روزی استان خبر داد.

به گزارش نصر، مدیر کل آموزش پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بستان آباد با بیان اینکه بزودی در مدارس شبانه روزی، توزیع جیره خشک شروع می‌شود؛ از افزایش سرانه این مدارس در آذربایجان شرقی خبر داد.
سعادتی، همچنین از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار برای سرویس ایاب و ذهاب مدارس استثنائی استان خبر داد و گفت: تامین سرویس مدارس استثنائی، بر عهده شهرداری‌ها است؛ ولی متاسفانه همکاری نکردن برخی از شهرداری‌ها در شهرستان‌ها را شاهد هستیم.
وی با تاکید بر افزایش سهم ۱۲ درصدی اعتبارات آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم نسبت به دولت‌های قبل، افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در نظر گرفته شده است.
فرماندار شهرستان بستان آباد نیز در این جلسه، راه اندازی رشته مکانیک را از مطالبات دانش آموزان عنوان کرد و گفت: نبود رشته مکانیک در هنرستان‌های کار و دانش، باعث بروز مشکلات برای دانش آموزان شده است.
علیرضا توری، با بیان اینکه در دو سال گذشته، ۱۲۰ کلاس درس با مشارکت خیران در این شهرستان، بهینه سازی و نوسازی شده است افزود: سرانه فضا‌های آموزشی شهرستان بستان آباد از سرانه استانی خیلی فاصله داشته و کمتر است.
وی بهینه سازی و آسفالت ریزی محوطه برخی از مدارس را در این جلسه یاد آور شد و اظهار کرد: متاسفانه محوطه و خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به برخی از مدارس در شهر بستان آباد، استاندارد نبوده و شاهد وجود تصادفات و مشکلات برای دانش آموزان هستیم.
حجت الاسلام غفاری، امام جمعه بستان آباد نیز در این مراسم از کمبود معلم در برخی از مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه تجهیزات آموزشی در کلاس درس برخی از مدارس وجود ندارد.
انتهای پیام/
افزایش سرانه مدارس شبانه روزی در آذربایجان شرقی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار