خبر/

حفظ و حراست از موقوفات جزء وظیفه ذاتی و اداری اوقاف و امور خیریه است

1402/10/14 - 16:32 - کد خبر: 106166 نسخه چاپی

نصر:  رئیس ناحیه ۲ اداره اوقاف و امور خیریه تبریز حفظ و حراست از موقوفاتی‌ که واقف‌ها اموال خود را برای کار خیر وقف کرده‌اند را جزء وظیفه ذاتی و اداری اداره اوقاف و امور خیریه عنوان کرد.

به گزارش نصر، رحیم عبدالجباری گفت: در این راستا با توجه به تاکیدات رئیس سازمان اوقاف کشور و مدیرکل اوقاف استان برای احیای موقوفات موجود برنامه ریزی‌های بسیار اساسی در نظر گرفته شده بود که در این زمینه موقوفات موجود در قلعه شهرستان باسمنج شامل ۹ موقوفه است که در این خصوص یکی از موقوفه‌ها شامل ۸۰ مغازه می‌شود اما متأسفانه اقدام‌های لازم برای این مغازه‌ها بعد فوت آیت الله شتربانی در جهت احیای موقوفات و بهره وری موقوفات انجام نگرفته است.
وی تصریح کرد: در سه ماه گذشته با توجه به تاکیدات نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان باسمنج، نماینده ولی فقیه در سازمان و مدیرکل اوقاف استان بالغ بر ۲۰ بار در محل موقوفات جهت احیای موقوفات حضور پیدا کرده‌ایم اما متاسفانه اجاراتی وجود داشته که ۱۰ یا ۱۵ سال است که مستاجران حق و حقوق موقوفه‌ها را پرداخت نکرده‌اند.
وی ادامه داد: در این راستا با حضور کارشناس رسمی از دادگستری در محل موقوفات تمامی ارقام به روزرسانی شده و تمامی حق و حقوقی که سال‌ها پرداخت نشده بود و امانت اموات بوده حل شده و پرداخت شدند و لذا بیشترین مبلغی که توسط کارشناس رسمی از دادگستری برای مغازه‌های شهرستان باسمنج مشخص شده ۱۳۰ هزار تومان است.
به  گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با اقداماتی که در راستا احیای موقوفات شهرستان باسمنج در نظر گرفته شده در مدت زمان بسیار کم شاهد اتفاقات عالی باشیم.
انتهای پیام/
حفظ و حراست از موقوفات جزء وظیفه ذاتی و اداری اوقاف و امور خیریه است خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار