خبر/

فعال شدن سامانه بارش برف و هشدار نارنجی هواشناسی

1402/10/14 - 13:50 - کد خبر: 106156 نسخه چاپی

نصر: سازمان هواشناسی برای برخی استان‌ها در روز‌های ۱۵ و ۱۶ دی‌ماه بارش برف را پیش‌بینی و هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش نصر، روز جمعه در نوار غربی آذربایجان غربی، غرب و شمال کردستان، آذربایجان شرقی و غرب کرمانشاه و روز شنبه در اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، نیمه شمالی کرمانشاه، همدان، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌های شمالی و رضوی، بارش برف،  مه‌گرفتگی و کاهش دید و در مناطق کوهستانی کولاک برف رخ خواهد داد.
بر این اساس بروز اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، ریزش بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر محتمل است.
پرهیز از سفر‌های غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، اجتناب از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، کوه‌نوردی و فعالیت‌های عمرانی، تجهیز خودرو‌ها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر و در نظر داشتن احتیاط هنگام عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از توصیه‌های مهم به هم‌وطنان است.
همچنین لازم است عشایر از جابه‌جایی خودداری ورزند؛ دستگاه‌های اجرایی و امدادی و راه‌داری‌ها برای برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر آماده باشند؛ دهانه پل‌ها پاک‌سازی و کانال‌ها و آب‌رو‌ها نیز لایروبی شوند.
انتهای پیام/
فعال شدن سامانه بارش برف و هشدار نارنجی هواشناسی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار