خبر/

آخرین جزئیات حادثه تروریستی روز گذشته در کرمان

1402/10/14 - 10:41 - کد خبر: 106128 نسخه چاپی

نصر: در حادثه انفجار تروریستی روز گذشته در گلزار شهدای کرمان تاکنون ۹۵ نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش نصر، در پی دو انفجار تروریستی در مسیر گلزار شهدای کرمان، ۹۵ نفر از هموطنان به شهادت رسیدند و ۲۸۴ هموطن نیز دچار مصدومیت شدند.

شهدای حادثۀ تروریستی کرمان فردا تشییع می‌شوند
استاندار کرمان گفت: تا این لحظه آمار مصدومان و شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان ۸۴ شهید و ۲۸۴ مصدوم اعلام شده است، آمار اولیه‌ای که روز گذشته از تعداد شهدا اعلام شده بود تغییر کرده است.
روز گذشته پیکر مطهر تعدادی از شهدای دوباره‌شماری شده بودند و تا کنون ۷۰ درصد آن‌ها شناسایی شده و عمدتاً مربوط به کرمان هستند.
پیکر مطهر شهدای حادثه تروریستی کرمان فردا ساعت ۹:۳۰ از چهارراه غزه به سمت مصلی بزرگ امام علی علیه السلام کرمان انجام می‌شود و پس از آن شهدای کرمان برای تدفین می‌روند و بقیه شهدا به سمت دیگر شهرستان‌ها و استان‌ها اعزام می‌شوند.

پرتاب ساچمه‌های مواد منفجره، علت افزایش شهدای حادثه تروریستی کرمان
احمد وحیدی  گفت:­ از شروع حادثه و انتقال مجروحان به بیمارستان، روند درمان با سرعت انجام شده است و بیمارستان‌ها از قبل آمادگی کامل داشتند.
وزیر کشور با قدردانی از تلاش کادر درمان افزود: براساس گزارش وزارت بهداشت، از دیروز تاکنون، ۱۱۹ عمل جراحی در بیمارستان‌های کرمان انجام شده است.
وی با بیان اینکه کار درمان مصدومان تحت کنترل پزشکان متخصص و پرستاران است، گفت: وزیر بهداشت نیازمندی‌های لازم برای درمان مجروحان را از جا‌های دیگر به کرمان منتقل کرده است.
­وحیدی گفت: اکثر شهادت شهیدان و مجروحیت مجروحان به علت پرتاب ساچمه‌ها و ترکش‌های انفجار بوده است و برخی افراد هم دچار موج انفجار شدند.
وزیر کشور با بیان اینکه ملت ایران هرچه بیشتر صدمه ببینند، استوارتر و قوی‌تر می‌شوند، افزود: تروریست‌های خبیث با این شهادت‌های مظلومانه، خودشان را گرفتار یک انتقام شدید ملت ایران کردند.
وزیر کشور صبح امروز با حضور در بیمارستان شهید باهنر شهر کرمان ضمن بررسی روند رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان از مجروحان بستری عیادت کرد.

اعلام آخرین آمار شهدا و مجروحان حادثه تروریستی کرمان
«بابک یکتاپرست» درباره آخرین آمار شهدا و مجروحان حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان که عصر روز گذشته اتفاق افتاد، گفت: تاکنون ۲۸۴ مصدوم به بیمارستان‌ها اعزام شده‌اند و ۱۹۵ مورد بستری داشته‌ایم که از این تعداد ۱۴۹ نفر در بخش‌های بیمارستان و ۴۶ نفر در بخش مراقب‌های ویژه بستری شده اند. 
یکتاپرست تصریح کرد: در همین مدت ۸۹ نفر از هموطنان مجروح از بیمارستان توانستند از بیمارستان مرخص شوند. 
سخنگوی اورژانس با تاکید به این نکته که آمار مجروحان و شهدا به دلیل گستره حادثه در حال تغییر و به روزرسانی است، عنوان کرد: تعداد فوت شدگان تا کنون ۹۵ مورد بوده است که البته این عدد به صورت رسمی تایید نشده است.
انتهای پیام/
آخرین جزئیات حادثه تروریستی روز گذشته در کرمان ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار