خبر/

مقام‌های بلندپایه پاکستان حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند

1402/10/13 - 21:16 - کد خبر: 106107 نسخه چاپی

نصر: نخست وزیر، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس ملی پاکستان و سفیر این کشور در جمهوری اسلامی ایران طی پیام‌هایی حادثه تروریستی امروز در کرمان را محکوم و با دولت و ملت و مجلس جمهوری اسلامی ایران ابراز همبستگی کردند. 

به گزارش نصر، انوار الحق کاکر طی پیامی خطاب به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران اعلام کرد که ما از تلفات انسانی در حادثه تروریستی در کرمان بسیار اندوهناک هستیم.
نخست وزیر پاکستان افزود: اقدام شنیع تروریست‌ها در ایران را به شدت محکوم کرده و در همبستگی با جمهوری اسلامی ایران در کنار این‌ کشور هستیم.
وی گفت: در این برهه سخت برای آسیب دیدگان و بازماندگان حادثه تروریستی ایران دعا و آرزوی صبر می کنیم.
راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان نیز دقایقی پیش با صدور بیانیه‌ای گفت که ما انفجارهای تروریستی در شهر کرمان را به شدت محکوم می کنیم و در کنار دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران می ایستم.
وی افزود: جان باختن ده‌ها نفر از انسان‌های بی گناه در اقدام تروریستی امروز قلب ما را رنجیده خاطر کرده و به خانواده‌های قربانیان تسلیت می گوییم.
پرویز اشرف تاکید کرد که دولت و مجلس پاکستان در این شرایط دشوار در کنار دولت و ملت ایران هستند.
جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان نیز در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: پاکستان قویا حوادث تروریستی در کرمان را محکوم کرده و صمیمانه به ملت و دولت ایران تسلیت می‌گوید.
وی افزود: برای بازماندگان حادثه تروریستی دعا می‌کنیم و در همبستگی با جمهوری اسلامی ایران در کنار کشور برادر خود هستیم.
محمد مدثر تیپو سفیر پاکستان در ایران نیز طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: هیچ چیزی غیرانسانی تر از اقدام دردناک و وحشیانه تروریستی در شهر کرمان نیست و این حادثه ما را به شدت شوکه کرد.
سفیر پاکستان نوشت: به ملت بزرگ ایران که قاطعانه با نیروهای ضدامنیت مبارزه می‌کنند صمیمانه تسلیت گفته و ایستادگی و همبستگی دولت و مردم پاکستان در کنار دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنم.
به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه صدای مهیب یک انفجار در یکی از محورهای منتهی به گلزار شهدای کرمان شنیده شد؛ انفجار اول ۷۰۰ متری مزار شهید سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و مسیرهای بازرسی بوده است.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار کرمان در گفت وگو با ایرنا تایید کرد که این دو انفجار تروریستی بوده است.
اورژانس کشور تا این لحظه شمار شهدای این حادثه را ۱۰۳ نفر و تعداد مجروحان را ۱۷۱ نفر اعلام و در عین حال تاکید کرده که حال مصدومان وخیم بوده و امکان افزایش شمار شهدا وجود دارد.
انتهای پیام/
مقام‌های بلندپایه پاکستان حادثه تروریستی کرمان را محکوم کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار