گروه عکاسی آرکین برگزار می‌کند:

ثبت لحظه ها با دید مستند

1402/10/13 - 17:39 - کد خبر: 106092 نسخه چاپی

نصر: با گذر از تماشاخانه ی قفسه های کتاب، میزبان ایستاده در گوشه دنج کافه مانندی، تو را به گالری لحظه های ناب دعوت می‌گیرد. عکاسان جوان خوشامد می‌گویند و تو با تماشای عکس ها، لحظه هایی را سیر می‌کنی که عکاس، با شوقی در نگاه و لبخندی ریز گوشه لبانش، آن را برای نسلی که قرار است از این لحظات در صندوق تاریخ گذشتگانش یاد کند ، ثبت کرده است.

به گزارش نصر، سجاد ابراهیمی، مشاور هنری شهر کتاب تبریز از فعالیت فرهنگی این گالری گفت: بخش گالری شهر کتاب در گذشته کافه بود ولی اکنون تغییر کاربری داده است. این گالری با حمایت های آقای چمنی، مدیر شهر کتاب یک گالری فرش به نام کالری دلبافته ها و دست بافته ها در اینجا برگزار شد که بیان المان های تاریخی در فرش متعلق به پنج قرن گذشته را به نمایش گذاشتیم که بسیار با استقبال علاقه مندان مواجه شدیم.
وی افزود: همچنین یک گالری عکس را پشت سر گذاشتیم و این دومین تجربه ما در برپایی گالری عکس در این مکان است که با شرکت ۱۲ نفر از عکاسان گروه مستقل عکاسی آرکین به مدیریت آقای مسعود شعاعی در ۲۲ فریم به نمایش گذاشته شده است. 

 

این عکاس مستند اجتماعی از مضمون نمایشگاه عکس گروه آرکین گفت: طی برنامه ریزی برای فراخوان این نمایشگاه، تصمیم گرفتیم از میان آثار، عکس های مربوط به تبریز و آذربایجان و ثبت لحظات مراحل تولید یک فرش که در بازار تبریز به وفور به چشم می آید ولی از نظر ها به دور مانده است، با دیدگاه مستند اشاره کنیم. همچنین عکس هایی از دریاچه ارومیه و اماکن تاریخی تبریز برگزیدیم تا به وجهه تاریخ و طبیعت هم اشاره داشته باشیم.

 

وی اذعان داشت: سعی مان بر این بود که از تمام ‌اعضای گروه آرکین اثری به نمایش گذاشته شود که بنا به فراخوان و سیاست انتخابی آثار گزیده شدند. برای اولین بار در این گالری به بحث فروش آثار جهت انگیزه بخشیدن به این هنرمندان پرداختیم. 
 

 

ابراهیمی در پایان یادآور شد: فعالیت های فرهنگی ما به همین روال ادامه خواهد یافت. هنرمندان می توانند فراخوان های این گالری را از پیج اینستاگرام شهر کتاب دنبال کنند. به زودی صفحه مجازی مستقلی برای گالری در نظر گرفته خواهد شد.
 

این گزارش حاکی است، نمایشگاه عکس گروه آرکین از ۱۱ تا ۱۵ دی ماه ساعت ۱۷ الی ۲۰ در محل اول کوی ۱۳ آبان، گالری شهر کتاب تبریز میزبان علاقه مندان خواهد بود.
انتهای پیام/ 
ثبت لحظه ها با دید مستند فائزه بنی نصرت

ثبت نظر

نمایش 1 نظر

پاسخ   مسعود   4 ماه پیش  

سپاس بابت حضور ارزشمندتون 🌻
پژوهشیار