عین‌الهی در جمع خبرنگاران:

ویروس جدیدی وارد کشور نشده است/ بیش از نیازمان در کشور شیر خشک توزیع شده است

1402/10/13 - 15:16 - کد خبر: 106081 نسخه چاپی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنابر آمار، اکنون بیش از نیازمان در کشور شیر خشک توزیع شده و نگرانی در این زمینه نیست.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در پایان هیات دولت در جمع خبرنگاران همچنین درباره ورود سویه جدید ویروس کرونا به کشور  گفت:ویروس جدیدی به کشور وارد نشده است و مردم‌نگران نباشند.
وزیر بهداشت در خصوص رفع مشکل تامین شیر خشک در کشور یادآور شد: در هر ماه نیاز به پنج میلیون قوطی شیر خشک داریم که ماه گذشته ۱۲ میلیون قوطی شیر خشک در کشور توزیع شد. بنابر آمار، اکنون بیش از نیازمان در کشور شیر خشک توزیع شده است و نگرانی در این زمینه نیست.
وی مورد نحوه تامین سرم ضمن تاکید بر نبود کمبودی در این زمینه گفت: کمبود سرم تاکنون برای ما گزارش نشده است و مشکلی در تامین آن نداریم و این محصول با کد تجویز پزشک در داروخانه‌ها عرضه می‌شود.یکی از کارهای بسیار خوبی که در وزارت بهداشت انجام شد، بحث پویش ملی سلامت بود که تا به امروز بیش از ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند. رکورد شرکت مردم در این پویش شکسته شد و باید از آنان برای مشارکت در چنین پویشی که برای سلامت خود آنان است، تشکر کرد.
عین‌اللهی تاکید کرد: امروز سبک زندگی ما به خصوص در سطح شهرها و به ویژه شهرهای بزرگ مشکل دارد و میزان کم ورزش و مصرف بالای غذاهایی با چربی و نمک بالا، سلامت مردم را به مخاطره انداخته است.درپویش ملی سلامت مشخص شد که حدود ۶۷۰ هزار نفر از افراد شرکت کننده از مشکل فشار خون خود اطلاع نداشتند و در این پویش از چنین مشکلی مطلع شدند و حدود ۳۵۰ هزار نفر نیز از مشکل دیابت خود اطلاع یافتند.یکی از مسائل مهمی که مردم باید به آن توجه کنند اصلاح سبک زندگی، فعالیت بدنی و ورزش است که می‌تواند از ابتلا به دیابت و فشار خون آنان جلوگیری کند.
 انتهای پیام/
ویروس جدیدی وارد کشور نشده است/ بیش از نیازمان در کشور شیر خشک توزیع شده است ایلنا - خبرگزاری کار ایران

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار