با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین ثبت احوال و پست صورت می‌گیرد؛

ارسال شناسنامه از طریق پست

1402/10/13 - 16:18 - کد خبر: 106068 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل پست آذربایجان شرقی گفت: با انعقاد تفاهم نامه في مابین سازمان پست و ثبت احوال تغییر و تعویض شناسنامه و ارسال آن طی 48 نهایتا 72 ساعته ارسال خواهد شد. 

به گزارش نصر، نشست خبری معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست و مدیرکل دفتر برنامه ریزی نوسازی و تحول اداری سازمان ثبت احوال کشور ظهر امروز چهارشنبه 13 دی با حضور مسئولین ثبت احوال و سازمان پست برگزار شد. 
"جواد دباغ صادقی پور" در این نشست از انعقاد تفاهم نامه جدید في مابین ثبت احول و پست خبر داد و گفت: در راستای اجرای تفاهم نامه سازمان ثبت احوال کشور، از امروز شاهد شروع عملیات اجرایی این تفاهم نامه به یمن میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها خواهیم بود.
وی ادامه داد: بر حسب این تفاهم نامه شاهد صدور شناسنامه در کمتر از 48 و 72 ساعت از سوی پیشخوان ها در کل استان خواهیم بود. 
دباغ اضافه کرد: در این طرح برای نوزادان تنها لازم است والدین با انتخاب نام فرزند خود بعد از ترخیص شدن از بیمارستان حداکثر ظرف 72 ساعت شناسنامه فرزند خود را درب منزل تحویل بگیرند. 
وی اذعان داشت: همچنین کسانی که نیاز به تغییر یا تعویض شناسنامه دارند کافی است با مراجعه به دفاتر پیشخوان و ثبت درخواست خود، شناسنامه جدید را از طریق پست در درب منزل تحویل بگیرند. 
گزارش خبرنگار نصر می‌افزاید؛ در ادامه "مرتضی ادب" مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری ثبت احوال کشور گفت: استان آذربایجان شرقی در حوزه نظام هویتی و ثبت احوال کشور یکی از استان های بسیار پیشرو است.
وی ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات در درب منازل شهروندان یک اکوسیستم بالایی وجود دارد که دارای برخی از برداشت های موانع زودبازده است؛ هر میزان اگر رفت و آمد های شهری را در حوزه خدمات حاکمیتی کم کنیم، موفق بوده و بعنوان یکی از سیاست های ما است.
وی خاطرنشان کرد: این حرکت در اکوسیستم دیجیتال در دولت الکترونیک می تواند بسیار تسهیل گری کند، هر چقدر پایگاه های این دو دستگاه بیشتر باشد زمینه سازی برای دولت الکترونیک محقق می شود.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری ثبت احوال کشور گفت: امروز در آذربایجان شرقی در حال اجرای طرحی هستیم که با درخواست های الکترونیکی، مردم بخش عمده ای از درخواست ها و اسناد الکترونیکی و مدارک هویتی را با یک ساختار بسیار تسهیل گر و کمترین زمان ممکن در درب منازل تحویل بگیرند. 
وی ادامه داد: امیدواریم با کاهش تردد و آلودگی هوا و کمک به زیست بوم محیط زیست موثر باشیم. 
ادب توضیح داد: این طرح ابعاد و پروژه های متعددی دارد که اعتقاد دارم تا یک ماه آینده بتوانیم نتایج این طرح را به مردم استان ارائه کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به "سامانه سهیم" درخواست خود را ثبت نمایند. 
گزارش خبرنگار نصر حاکی است؛ سپس "محمد احمدی" معاون فنی و بازرگانی شرکت پست ایران گفت: خرسندیم که در این سطح یک کار مشترک را آغاز می کنیم؛ امیدواریم نتایج این تفاهم نامه بزودی با سطح تاثیر بالا برای آحاد جامعه استان آذربایجان شرقی محقق شود. 
احمدی خاطر نشان کرد: مردم برای درخواست تغییر یا تعویض شناسنامه به دفاتر پیشخوان مراجعه می کنند و شناسنامه جدید در عرض 48 نهایت 72 ساعت از طریق پست ارسال می شود.
انتهای پیام/
ارسال شناسنامه از طریق پست محمدرضا اخگرگداز

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار