تلاش به ثمر نشست / نگین علم کوه زمستانه صعود شد

1402/10/13 - 13:22 - کد خبر: 106065 نسخه چاپی

نصر: اسماعیل عباسیان سرپرست تیم استان با اعلام خبر صعود به قله علم کوه اظهار کرد: مسیر نگین دیواره غربی علم کوه برای اولین بار در فصل زمستان توسط تیم آذربایجان شرقی بعد از 5 روز تلاش صعود شد.

به گزارش نصر، عباسیان ضمن تشکر از حمایت های هیئت کوه نوردی و صعودهای ورزشی آذربایجان شرقی گفت:این صعود بصورت  ترد (صعود پاک) پس از یک شب بیواک اضطراری در ارتفاع 4500 در دمای منفی 25 درجه سانتی گراد و با تامین تجهیزات و اسپانسری دو شرکت متال و قارتال بر روی دیواره غربی علم کوه و در مسیر نگین اجرا شد . 


 
گفتنی است تیم آذربایجان شرقی متشکل از 5 کوه نورد با سرپرستی اسماعیل عباسیان و هدایت مجید ملک محمدی و نیز همراهی پویان تفرشی بعنوان تیم اصلی و با پیشتیبانی ایرج صابر و حسن آزاد در یازدهم دی موفق به صعود زمستانه قله 4800 متری علم کوه شدند. همپنین تیم پیشتیبانی هم موفق به صعود قله تخت سلیمان با ارتفاع 4659 شد. 


 
منطقه تخت سلیمان (علم کوه) ۴۷ قله بالای ۴۰۰۰ متر دارد و در بین کوهنوردان به آلپ ایران نیز معروف است. در دامنه شمالی علم کوه، دیواره‌ هایی قرار دارد که یکی از سخت‌ترین و فنی‌ترین مسیرها برای سنگ‌نوردی و دیوارنوردی در ایران محسوب می‌شود و بیشترین شهرت این قله به خاطر همین دیواره‌ست.
 انتهای پیام/
تلاش به ثمر نشست / نگین علم کوه زمستانه صعود شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار